پاسخگویی و ارائه مشاوره به ۵۲۰۰ تماس تلفنی از سوی مردم در خصوص کرونا ویروس در فارس

شیراز (پانا ) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی سامانه‌های تلفنی ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان و ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره در خصوص ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی و ارائه مشاوره به ۵۲۰۰ تماس تلفنی از سوی مردم در خصوص کرونا ویروس در فارس

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی اکبری اعلام کرد: در راستای رفع ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ با داخلی صفر و همچنین سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همچنان پاسخگوی پرسش‌های مردم در زمینه کروناویروس هستند.

او افزود: کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روزه به صورت ۲۴ ساعته در قالب سه نوبت کاری، پاسخگوی تماس ‌های مردم در ارتباط با بیماری کووید۱۹ هستند.

وی با اشاره به کاهش تماس‌‌های مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی مردم در زمینه کروناویروس گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسش‌‌ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسش‌ها تخصصی ‌تر شده و شیوه‌‌های درمان و ایزوله کردن را در بر می‌گیرد.

دکتر اکبری اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با کروناویروس عنوان کرد و اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای پاسخگویی به پرسش‌های خود در زمینه کروناویروس، تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت ‌های پزشکی را اشغال نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار