ورود طب سنتی و مکمل ظرفیتی ارزشمند برای قطع زنجیره انتقال کرونا

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل پیشین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود طب سنتی و مکمل در کنار پزشکی رایج می‌تواند به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند، بهره‌گیری از این ۲ حوزه پزشکی، سبب هم افزایی در پیشگیری و درمان این بیماری می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود طب سنتی و مکمل ظرفیتی ارزشمند برای قطع زنجیره انتقال کرونا

به گزارش ایرنا، محمود خدادوست اظهار کرد: استفاده از طب مکمل و سنتی در پیشگیری و درمان کرونا عقلانی و منطقی است و با استفاده از این ظرفیت می توان بیماری کرونا را تحلیل و بررسی علمی کرد.

وی با یادآوری این که طب سنتی و مکمل در کنار پزشکی رایج می تواند به قطع زنجیره انتقال کمک کنند، افزود: بهره گیری از این ۲ حوزه پزشکی، سبب هم افزایی در پیشگیری و درمان این بیماری خواهد شد.

متخصص طب سنتی به استفاده از طب سنتی در حوزه پیشگیری و درمان کرونا در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت در برخی از کشورهای دنیا به خصوص چین استفاده شده و در حال بهره گیری از این ظرفیت هستند.

خدادوست تصریح کرد: نگاه کاملا جانبدارانه به حوزه خاص پزشکی، نگاه غیرعلمی و غیرعالمانه است. ما می توانیم از تمام ظرفیت های طب رایج، سنتی و مکمل استفاده کنیم تا با این بیماری مقابله کنیم.

وی افزود: تنگ نظری است که فکر کنیم نمی توان از ظرفیت های طب سنتی و مکمل برای مقابله و پیشگیری این بیماری و قطع زنجیره استفاده کنیم.

مدیرکل پیشین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، ورود طب سنتی در این حوزه را تدبیر ارزشمند وزیر بهداشت دانست و گفت: روش های درمانی طب سنتی در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

خدادوست افزود: تدابیر و توصیه های مورد تاییدی در روش های طب سنتی برای تقویت سیستم تنفسی وجود دارد که این ظرفیت علمی می توان به پروتکل های درمانی و بهداشتی اضافه کرد.

وی با یادآوری این که در حال حاضر پزشکی برای مقابله و مبارزه با این بیماری روش های متعددی را انتخاب می کند تا برای قطع زنجیره انتقال این بیماری تدبیر کنند، تصریح کرد: از زمان بروز بیماری تا حال پروتکل های درمانی، پیشگیری و قطع زنجیره انتقال هم از طریق سازمان جهانی بهداشت و نظام سلامت کشورها دائما درحال تغییر است تا خدمات بهتری ارابه شود.

مدیرکل پیشین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت افزود: بسیاری از جنبه های این ویروس به تدریج شناخته می شود و در نتیجه روش های مقابله با این بیماری و روش های درمانی دائما در حال تغییر است.

خدادوست یادآور شد: بیماری کرونا تقریبا همه کشورهای درگیر کرده و جز بیماری های نوپدید است و برای مقابله با آن باید از تمام ظرفیت ها بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار