در ارتباط تصویری با رئیس جمهور از محل یکی از مراکز غربال‌گری استان؛

استاندار آذربایجان شرقی آخرین وضعیت استان در مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به تبیین آخرین وضعیت استان و عملکرد نهادهای مسئول در مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشدید ممنوعیت ها نیز از امشب در استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی آخرین وضعیت استان در مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در این ارتباط زنده و تصویری، با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گفت: تا امروز نتیجه تست یک هزار و 94 نفر از بیماران استان، مثبت بوده و متاسفانه نزدیک به یکصد نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی استان را پنج هزار و 200 تخت اعلام کرد و گفت: تاکنون، 650 تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا، اشغال شده است.

پورمحمدی، از تجهیز کامل تخت های بیمارستانی مورد نیاز در بخش های ICU خبر داد و افزود: به برکت اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم در استان و تلاش شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ مشکلی در ارتباط با امکانات و تجهیزات درمانی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، دوره پیک اول کرونا را در استان مربوط به بازه زمانی 29 اسفند تا سوم فروردین اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی بیش از پیش مردم بتوانیم این بیماری را قبل از دوره پیک دوم ریشه کن کنیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تردد در جاده‌های استان بیش از 63 درصد کاهش یافته و اکثر مردم، همکاری خوبی با مدیریت استان و کادر بهداشت و درمان دارند. بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز از امشب در استان اجرا می شود.

وی به غربال‌گری و تب‌سنجی تمام سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی به تبریز و سایر شهرستان‌های استان توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در روزهای آتی نظارت بر محدودیت تردد در جاده‌های مواصلاتی استان و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی به استان تشدید می شود.

وی تصریح کرد: امسال هیچ یک از پارک ها و تفرجگاه‌های استان در روز سیزده فروردین، میزبان مردم نخواهند بود.

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در این ارتباط زنده از تلاش های مدیریت ارشد استان و کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و خواستار رعایت توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا توسط مردم استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار