۱۵۰ دوربین حرارتی تب سنج به زودی تولید و تحویل می‌شود

تهران (پانا) - وزیر دفاع با بیان این که تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی و 35 دوربین حرارتی تب سنج برای مقابله با بیماری کرونا به نیروهای مسلح و دستگاه های ذیربط تحویل شده است از تولید و تحویل ۱۵۰ دوربین حرارتی هوشمند دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۰ دوربین حرارتی تب سنج به زودی تولید و تحویل می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، نشست قرارگاه پدافند زیستی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاونین و مدیران عامل سازمان های وزارت دفاع برگزار شد.

امیر حاتمی در این جلسه با تقدیر از تلاش سازمان های وزارت دفاع در مبارزه با بیماری کرونا از بدو شیوع این ویروس در کشور و مخصوصا در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: وزارت دفاع با بسیج ظرفیت ها و امکانات خود و همچنین استفاده از سرریز دانش دفاعی خود نقش بسزایی در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کرد و من از تک تک دست اندرکارانی که در بخش های مختلف این مجموعه همچنان در حال فعالیت شبانه روزی هستند تشکر می کنم.

وی هدف از تشکیل قرار گاه پدافند زیستی وزارت دفاع را تجمیع ظرفیت ها و انسجام بین سازمانی در وزارت دفاع برشمرد و گفت: برابر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مواجهه با ویروس کرونا در شرایط فعلی به نوعی رزمایش تلقی می شود و همه بخش های نیروهای مسلح و بویژه وزارت دفاع تمام همت خود را نسبت به رفع نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه کمک به ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) ستاد کل معطوف دارند.

وزیر دفاع در این جلسه با اشاره به نامگذاری شعار سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» بر افزایش سریع ظرفیت تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، تولید لباس های ویژه کادر درمانی، تجهیزات بیمارستانی و سایر اقلام مورد نیاز مجموعه بهداشت و درمان کشور تأکید کرد.

امیر حاتمی با بیان اینکه ویروس کرونا به عنوان یک تهدید زیستی برای وزارت دفاع ابعاد چند وجهی دارد، خاطرنشان ساخت: پیش بینی تهدید زیستی و تغییر روند جنگ ها برای ما متصور بود و بر همین مبنا زیرساخت های وزارت دفاع متناسب با تهدیدات نوظهور زیستی به روز و در کوتاه ترین زمان آماده فعالیت شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز توان ظرفیت تولید مواد ضدعفونی به روزی ۱۷۰ هزار لیتر افزایش پیدا کرده است: چنانچه تقاضا برای این محصول بیشتر باشد، امکان افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی به نیروهای مسلح و دستگاه های ذیربط تحویل شده است، تصریح کرد: تولید مواد ضدعفونی در بخش های مختلف وزارت دفاع همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنایع دفاع با بیان اینکه تاکنون روزانه ۲۵۰۰ دست لباس ویژه کادر درمانی مبارزه با کرونا تولید و تحویل مجموعه بهداشت و درمان کشور شده است، گفت: به زودی نسل جدیدی از این لباس ها با ویژگی بهتر و مناسبت تر در اختیار کادر زحمت کش درمانی و پزشکی کشور قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ شهرام رئیس شزکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع (صا ایران) گفت: این سازمان توانسته است تا به امروز ۴۰۰ دستگاه مانیتور قلب، ۵۵ دستگاه ساکشن، ۱۳۰ مانیتور پرتابل قلب و ۳۵ دوربین حرارتی تب سنج را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهد و در سال ۹۹ و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است ۱۵۰ دوربین دیگر را نیز تولید و در اختیار دستگاه های مسئول قرار خواهد داد.

رئیس سازمان پژوهش های نوین دفاعی وزارت دفاع به عنوان متولی مرکز اقدامات کلی پدافند زیستی گفت: این مرکز تا کنون ۷۶ مکان مهم و کلیدی کشور را پاک سازی و رفع آلودگی کرده است.

امیر حاتمی در جمع بندی پایانی این جلسه با بیان اینکه وزارت دفاع همواره در تأمین امنیت و پشتیبانی از نیروهای مسلح از هیچ کوششی فروگذار نکرده است خاطرنشان ساخت: این وزارتخانه تا برقراری آرامش و کنترل ویروس کرونا در خدمت کشور و در کنار مردم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار