حمایت ایران از طرح دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس در افغانستان

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش‌بس سراسری در افغانستان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت ایران از طرح دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس در افغانستان

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ایده دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان آمده است: جمهوری اسلامی ایران خود را با ایده نیک جناب آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اعلام آتش بس جهانی در همه جنگ ها و پرداختن به مبارزه با ویروس کورونا که بی رحمانه تمام انسان ها را بدون توجه به نژاد، جنس، سن، قوم و مذهب مورد حمله قرار داده است، شریک می داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان به کاملا حمایت کرده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کورونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند.

در بخش دیگر این بیانیه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهد نیک اندیشی خود در برقراری آتش بس را با ابتکاری خاص در پیدا کردن پایه و اساسی محکم برای گفتگوهای بین الافغانی و حل مسایل سیاسی موجود در افغانستان تکمیل کند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسایل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار