مسیر درستی که «کامیون» می‌پیماید

تهران (پانا) - روال تولید سریالهای طنز برای نوروز به نوروز کرونایی ۹۹ هم رسیده و سه سریال از سه شبکه اصلی روی آنتن رفته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

در بین این سریال‌ها «پایتخت۶» کوشیده با افزودن مقادبر بالایی سکانسهای پرهنرور در قالب مهمانی‌های مختلف و متصف به رقاصی درکنار همان کل‌کل همیشگی نقی-ارسطو مخاطب جلب کند.

سریال «دوپینگ» که از شبکه سه روی آنتن می‌رود متکی است بر بداهه‌پردازی‌های محمد بحرانی یا همان جناب خان و البته تیپی که شبنم مقدمی به سبک کمدی "زهرمار"جواد رضویان ایفا کرده.

«کامیون» سریال نوروزی شبکه دو است که همراهی تعدادی جوان با یک مرد میانسال و به‌اصطلاح قهرمان سابق را مجالی کرده برای داستان‌پردازی.

در میان این سه سریال، «کامیون» یک تفاوت عمده با دو سریال دیگر دارد و آن هم تکیه‌اش بر تیم بازیگران توانمند و قرار دادن آنها در کنار جوانانی است کم‌نام و نشان که روان بازی می‌کنند.

«کامیون» به‌جای استفاده از بازیگران تیپیکال طنز به سراغ مهدی هاشمی و جهانبخش سلطانی رفته که هر دو از جمله بازیگران محبوب و خاطره‌ساز سالهای دورند. لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز و سپند امیرسلیمانی از بازیگران نسل میانه و علی هاشمی، بهنام شرفی و هادی مرتضی‌زاده از چهره‌های جوانانی هستند که در سریال ایفای نقش دارند.

«کامیون» متکی بر ستاره خاصی نیست و در مقابل بر داستانی تمرکز کرده که هم گرفتاری‌های اقتصادی جوانان و ماجراهای کلاهبرداری هرمی را روایت می‌کند و هم از بی‌توجهی‌های سیستماتیک به قهرمانان سابق ورزشی می‌گوید.

«کامیون» در برخی جاها (مانند ماجرای شرکتهای هرمی) می‌توانست خیلی تندتر به دل اتفاقات اجتماعی بزند ولی حرکت بر مدار ممیزی‌های رسانه ملی باعث شده از ورود به پشت پرده چنین شرکت‌هایی جلوگیری شود و ای کاش رسانه ملی ممیزی‌اش را کمتر می‌کرد تا چنین موقعیت‌های روایی در تلویزیون شکوفاتر گردد.

داستان‌گویی براساس منطق روایت و استفاده بجا و بدون اغراق از مهدی هاشمی و جهانبخش سلطانی و تلاش وافر برای پرهیز از درغلتیدن به شوخی‌های جلف و خلق کمدی براساس موقعیت و نه دیالوگ، مسیر درستی است که «کامیون» پیموده و یادآور کمدی‌های ماندگاری همچون اجاره نشینها، همسر و مهریه بی‌بی است که در این سالها کمتر قرینی داشته‌اند.

«کامیون» سریال بی‌ادعا و کمدی پاکی است که می‌تواند هم جوانترها را راضی کند و هم پیرترها را و این ویژگی مهمی است برای سریالی که در رسانه ملی روی آنتن رفته.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار