در پی تلف شدن گوسفندان؛

صدور دستور توقف فعالیت معدن طلای اندریان

تبریز(پانا) - اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی دستور توقف فعالیت معدن اندریان ورزقان را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
صدور دستور توقف فعالیت معدن طلای اندریان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در پی تلف شدن تعدادی گوسفند در اطراف معدن طلای اندریان، برای بررسی دقیق دلیل این حادثه تا اطلاع ثانوی دستور توقف عملیات به این معدن داده شد.
حمید قاسمی افزود: نمونه برداری های لازم از محل تلف شدن گوسفندان توسط کارشناسان اداره های کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی آذربایجان شرقی انجام شده و منتظر نتیجه این آزمایش ها برای اقدامات قانونی بعدی هستیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تصریح کرد: به منظور حفظ محیط زیست و سلامت عمومی با تخریب کنندگان محیط زیست به شدت برخورد می کنیم.
در شبانه روز گذشته تصاویری مبنی بر تلف شدن تعدادی گوسفند در محدوده معدن طلای اندریان در فضای مجازی منتشر شده است.
معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان در محدوده جنگل های ارسباران، از جمله معادن بحث برانگیز آذربایجان شرقی است که با وجود انجام پایش های زیست محیطی دقیق در آن و اطمینان دادن مقام های ارشد استانی و دانشگاهی مبنی بر آلوده نبودن آن، در سال های اخیر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.
این در حالی است که محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، اعلام کرده است که اگر وجود آلودگی زیست محیطی در این معدن اثبات شود، بدون لحظه ای درنگ دستور توقف آن را صادر می کند.
فعالیت های اکتشافی در محدوده معدن طلای «اندریان» از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه ای معادن آذربایجان آغاز شد و هم اکنون با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کان سنگ طلا و تولید طلا به روش «هیپ لیچ» ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار