نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح :

اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت در استان تهران

اسلامشهر (پانا) - جلسه هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در استان تهران در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر ،سید هاشم حسینی نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در فرمانداری اسلامشهر ، طی سخنانی با بیان اینکه بالغ بر ده هزار تخت بیمارستانی نقاهتگاهی در کشور از سوی نیروهای مسلح آماده شده ، گفت: از این تعداد تخت بیمارستانی دو هزار و پانصد تخت توسط ارتش و هفت هزار و ۵۰۰ تخت توسط سپاه آماده شده است.

او در ادامه از اعمال بالاترین استانداردهای جهانی و بهداشتی در تخت‌های بیمارستانی آماده شده خبر داد و نقش نیروهای مسلح در طرح غربالگری را پشتیبانی دانست .

او از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت و آزمایشی در سطح استان تهران خبر داد و اضافه کرد: این طرح با هماهنگی و همکاری سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران اجرا می‌شود و پس از رفع ایرادات و اشکالات در دیگر نقاط کشور اجرا خواهد شد.

حسینی با تشریح این طرح بسیج ملی بیان کرد: این طرح چهار مرحله دارد، که در مرحله اول کارشناسان بهداشت تلفنی با افراد تحت پوشش خانه‌های بهداشت و سلامت تماس خواهند گرفت.

او بیان کرد: در مرحله دوم و با توجه به شرایط افرادی که مشکوک به کرونا هستند، به بیمارستان‌ها اعزام شده و بستری می‌شوند و یا تحت مراقبت و قرنطینه در خانه قرار می‌گیرند.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای رفع کمبود کادر درمانی در حال حاضر ۴۷۵ تیم سه نفره شامل پزشک، پرستار و مراقب از کادر پزشکی نیروهای مسلح آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

حسینی افزود: در صورت نیاز ۴۲۵ تیم دیگر در حال سازمان دهی است که وارد عمل می‌شوند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار