رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل خبر داد:

فوت ۱۱ مسافر تهرانی طی سفر به مازندران

تهران (پانا) - رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل از  فوت ۱۱ تهرانی‌ که اواخر اسفند به مازندران سفر کرده بودند، در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۱۱ مسافر تهرانی طی سفر به مازندران

دکتر سید فرزاد جلالی شامگاه امروز چهارشنبه ۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مشکوک بستری هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ بهمن ماه ۹۸ اولین بیمار کرونایی در استان مازندران در شهر بابل تشخیص داده شد و بلافاصله تجهیز بیمارستان میناگر را شروع کردیم.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان‌های روحانی، یحیی‌نژاد و شهید بهشتی نیز به مجموعه اضافه شدند، گفت: خوشبختانه در عرض چند روز توانستیم کمبودها را تا حد زیادی مرتفع کنیم؛ ماسک و پوشش محافظتی پرسنل برای ما اولویت اصلی است و خواهد بود.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار بیمار سرپایی را مدیریت کردیم، خیلی از این افراد دچار بیماری کرونا نبودند، برخی بیماری‌های ویروسی و غیر ویروسی دیگر داشتند و برخی نیز که احتمال کرونا داشته اما علائم خفیف بود و به‌صورت سرپایی درمان شدند و آن‌هایی که طبق راهنماهای علمی ضرورت برای بستری داشتند، نیز بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز هزار و ٨١٥ تن بستری شدند و تعداد زیادی از آن‌ها بهبود و ترخیص شدند، افزود: درصد آمار فوتی‌های ما تقریبا معادل میانگین کشوری است.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل ادامه داد: بیماران بدحال ارجاعی از سایر شهرهای استان هم زیاد داشتیم به طور مثال از ٩ مادر باردار کرونایی ٥ نفر غیر بابلی بودند که همگی در اتاق زایمان ویژه بیماران کرونایی که از روزهای اول آماده کرده بودیم، زایمان کردند.

دکتر جلالی بیان کرد: مشکل ما این بوده که برخی از بیماران خارج از شهرستان می‌آیند و ما باید (البته با افتخار) آن‌ها را هم پوشش درمانی دهیم.

وی گفت: آخرین آمار بستری ما حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص شده و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند.

نگران موج دوم شیوع بیماری هستیم

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه در ۵ الی ۶ روز اخیر آمار ما رو به کاهش بود، تصریح کرد: ما نگران موج دوم بیماری هستیم، پیش‌بینی می‌شود درگیر موج دوم شویم که بستگی به رعایت کردن مردم دارد.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در سیستم بهداشتی و درمانی ۲۰ الی۳۰‌ درصد کنترل بیماری به ما مربوط می‌شود و حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مربوط به سازمان‌هایی می‌شود که می‌توانند دخالت بارزی در پیشگیری از سرایت داشته باشند.

وی اظهار کرد: بهتر است تعطیلی اصناف را با جدیت و نظارت بیشتر ادامه و پایش دائمی داشته باشیم که هیچ مغازه‌ای به غیر از اصناف مجاز باز نباشند و مسافرین نیز به سفر نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مردم در ۲ هفته پیش رو رفت‌وآمد نداشته باشند، یادآور شد: مردم شب‌نشینی و دورهمی‌ها را تعطیل و مطلقا به بیرون نیایند، با ادارات نیز هماهنگی‌های خوبی شده است که کارمندان را به یک ‌سوم تقلیل دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار