ادامه امدادرسانی‌ها در ۲۰ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

تهران (پانا) - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۲۷۵ نفر در ۲۰ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ادامه امدادرسانی‌ها در ۲۰ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره عملیات امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۲۷۵ نفر از هموطنان در سیل و آبگرفتگی ۲۰ استان، گفت: استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، مرکزی، هرمزگان، سمنان، متاثر از سیل و آبگرفتگی و حوادث جوی بوده اند.

وی با بیان اینکه ۷۸۴ نفر در قالب ۱۵۷ تیم امدادی در حال امدادرسانی به هموطنان هستند، افزود: نیروهای امدادی هلال احمر به آسیب دیدگان ۶۶ شهر و روستا و ۹ محور کوهستانی امدادرسانی کردند و ۱۵ هزار و ۲۷۵ نفر از خدمات امدادی برخوردار شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۵۴ نفر اسکان اضطراری و ۸۹ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند.

فعالیت ۴ فروند بالگرد برای نجات گرفتاران و انتقال اقلام امدادی

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادهوایی به متاثرین از سیل و آبگرفتگی در کشور، گفت: امدادهوایی جمعیت هلال احمر با استفاده از ۴ فروند بالگرد امدادی هلال احمر با ۱۰ ساعت پرواز موفق به نجات افراد گرفتار در سیلاب و همچنین انتقال اقلام امدادی به مناطق صعب العبور شد.

به گفته وی، با تلاش نیروهای هلال احمر ۱۰۲ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۱۸ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد و امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان همچنان ادامه دارد.

سلیمی درباره اقلام توزیع شده در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی، افزود: ۲۰۵ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۵۰۹ تخته پتو، یک هزار و ۷۲۴ تخته موکت، یک هزار و ۳۹۳ کیلوگرم برنج، ۴۲۶ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۳۲۶ بسته غذایی و ۲ هزار و ۶۲۱ قوطی انواع کنسرو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

اقدامات امدادی در استان بوشهر

سلیمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به هموطنان در استان بوشهر، گفت: ۵۰۱ نفر از هموطنان در سه شهرستان دشتی، کنگان و گناوه در استان بوشهر، متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند که از این تعداد ۱۱۰ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۴۲ نفر هم با انجام ۵ سورتی پرواز نجات داده شده و به مناطق امن انتقال پیدا کردند. از ۲۰ واحد مسکونی هم آب تخلیه شد.

وی افزود: ۵۰ دستگاه چادر، ۳۰۰ تخته پتو، ۱۶۰ تخته موکت، ۱۰۰ کیلوگرم برنج، ۱۵۵ کیلوگرم نایلون و ۸۰ کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل در استان بوشهر توزیع شده است.

اقدامات امدادی در استان هرمزگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت ۱۲۰ نیروی عملیاتی در سه شهرستان میناب، رودان و بندرعباس در استان هرمزگان، گفت: یک هزار و ۲۶۵ نفر در این استان متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اندکه از این تعداد ۶۸۷ نفر از اهالی روستاهای تمبک بالا و پایین در مدارس میناب به صورت اضطراری اسکان داده شدند. ۴۰ نفر از سیل زدگان هم نجات داده شدند.

وی درباره توزیع اقلام امدادی میان متاثران از سیل و آبگرفتگی استان هرمزگان، اضافه کرد: ۱۵۸ تخته پتو، ۳۰۰ تخته موکت، ۳۰۰ بسته غذایی و ۵۰۰ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

امدادرسانی به ۴ شهرستان کرمان

سلیمی درباره امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در استان کرمان، گفت: ۱۲ هزار و ۴۷۵ نفر در ۱۳۰ روستای شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج، کهنوج و ریگان متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند که از این تعداد ۵۰۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و ۱۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ امدادگر و نجاتگر برای کمک به هموطنان سیل زده در استان کرمان، افزود: ۱۵۱ دستگاه چادر، ۳ هزار و ۳۲۵ تخته پتو، یک هزار و ۹۶۹ بسته غذایی، یک هزار و ۳۰۵ کیلوگرم برنج، ۷۰۵ کیلوگرم حبوبات و یک هزار و ۷۶۴ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شد.

اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی به ۶۶ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: هموطنان در ۶ شهرستان چابهار، خاش، دلگان، سراوان، فنوج و نیکشهر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند که ۴۹ نفر از آن‌ها به صورت اضطراری اسکان داده شده و ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

به گفته سلیمی، ۱۴ دستگاه چادر و ۹۰ تخته پتو میان متاثران سیستان و بلوچستانی توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار