مصرف الکل در عسلویه ۲ کشته و پنج مسموم برجا گذاشت

بوشهر(پانا)_ ۲ جوان ۲۴ و ۲۷ ساله بر اثر مصرف الکل در عسلویه از توابع این استان جان باختند و پنج تن دیگر نیز مسموم و در بیمارستان بستری شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف الکل در عسلویه ۲ کشته و پنج مسموم برجا گذاشت

علی حسن پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پرونده‌ای نیز در این ارتباط در دادسرای عمومی و انقلاب عسلویه تشکیل و در دست بررسی و رسیدگی قرار دارد.

دادستان بوشهر اضافه کرد: همچنین دستور شناسایی افرادی که اقدام به تهیه و عرضه غیر مجاز الکل کردند نیز صادر شده‌است.

وی انگیزه این افراد از مصرف الکل را پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد.

دادستان بوشهر با بیان اینکه این نخستین مورد فوتی‌ها در اثر مصرف الکل تقلبی در این استان است تاکید کرد: مردم بویژه جوانان به هیچ عنوان فریب این افراد که برای حفظ منفعت خود اقدام به تهیه و تولید غیر مجاز الکل می‌کنند را نخورند و جان خود را به خطر نیندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: الکل هیچ نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد و مصرف آن بسیار خطرناک است.

دکتر سعید کشمیری افزود: ممکن است الکل‌های موجود در بازار متانول‌هایی باشند که با وایتکس بی رنگ شده باشند به همین دلیل شهروندان در زمان خرید الکل باید خیلی دقت کنند و این مایه را از داروخانه معتبر تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: الکل صنعتی به هیچ وجه به درد ضد عفونی نمی‌خورد فقط الکل طبی آن هم از جای معتبر تهیه شد.

وی تاکید کرد: مصرف الکل خطر جانی دارد و ممکن است فرد را کور و کلیه او را از کار بیندازد و وارد کما کند به همین دلیل مردم به هیچ وجه از الکل به عنوان درمان و خوارکی استفاده نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این استان باید زنجیره انتقال قطع شود در همین ارتباط ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار