فرماندار شهرستان گناوه:

نقاهتگاه بیماران کرونایی در گناوه فعال شد

بوشهر(پانا)_ فرماندار شهرستان گناوه گفت سالن ۹ دی که به منظور نقاهتگاه بیماران کرونایی پس از طی دوران بستری در بیمارستان در نظر گرفته‌شده بود، فعال شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نقاهتگاه بیماران کرونایی در گناوه فعال شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه، غلامرضا مهرجو در نشست ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بیماران کرونای شهرستان گناوه برای طی دوره ۱۴ روزه نقاهت به این مکان منتقل می‌شوند.
وی تصریح کرد: شهرستان گناوه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی متأسفانه پتانسیل بالایی برای شیوع کرونا و حتی انتقال این بیماری به خارج از شهرستان دارد.
مهرجو بیان کرد: بیماران کرونایی که بهبودی اولیه یافته‌اند ملزم به قرنطینه به مدت ۱۴ روز هستند، برای نظارت و پایش بیشتر در راستای رفاه حال بیماران تصمیم بر این شد که قرنطینه در مکانی غیر از خانه بیماران و تحت نظر ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا انجام گیرد.
فرماندار گناوه افزود: این مصوبه شامل افرادی که ترخیص شده‌اند و در قرنطینه خانگی هستند و همچنین افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده اما در وضعیت حاد و بیمارستانی نیستند و تحت درمان در منزل هستند نیز می‌شود.
مهرجو اظهار داشت: علاوه بر نقاهتگاه ۹ دی از خوابگاه اداره ورزش و جوانان جهت نگهداری افراد بی‌بضاعت مبتلا به کرونایی که نیاز به قرنطینه استفاده می‌شود.
مردم گناوه همکاری خوبی با سیستم بهداشت داشته‌اند
رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز گفت: مردم شهرستان گناوه همکاری خوبی با ما داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد، بنابراین انتظارات مردم از ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا بیشتر از بقیه جاها است.
محمد بازیاری اظهار داشت: اگر فردی جهت تست کرونا به درب منزل آن‌ها مراجعه کرد حتماً شماره تماس و کارت شناسایی فرد را طلب کنند زیرا کلیه افراد اعزامی از طرف شبکه بهداشت و درمان کارت شناسایی بهداشت به همراه دارد.
وی اضافه کرد: وزارت بهداشت جهت پایش کرونا و سنجش سلامت مردم سامانه ۴۰۳۰ را راه‌اندازی کرده است، بنابراین از مردم درخواست می‌شود تماس‌های مراقبین سلامت ما با شماره ۴۰۳۰ را پاسخ دهند.
دور همی‌ها در خانه باغ‌ها احتمال انتشار کرونا را بیشتر می‌کند
بازیاری بیان داشت: ضمن تشکر و قدردانی از سپاه، بسیج، هلال‌احمر و نیروهای مردمی که در کنترل ورودی شهر با ما همکاری داشته‌اند در حال حاضر ورود مسافر به شهر تقریباً صفر شده است، از مردم می‌خواهیم از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.
وی افزود: مردم به خاطر داشته باشند دور همی‌ها در خانه باغ‌های اطراف گناوه خود می‌تواند احتمال انتقال بیماری را گسترش دهد و در یک‌زمان تعداد زیادی از افراد یک خانوار مبتلا به کرونا می‌شوند لذا از این‌گونه دور همی‌ها پرهیز کنید.
تریاژ پیش بیمارستانی در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) توسط هلال‌احمر فعال شد
رییس هلال‌احمر گناوه نیز گفت: در ورودی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه یک تریاژ برای شناسایی و تفکیک بیماران تنفسی از غیر تنفسی فعال‌شده است.
عبدالعلی صیادی اظهار داشت: نیروهای هلال‌احمر که دوره پیش بیمارستانی دیده‌اند در ورودی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه مستقرشده و از هر مراجعه‌کننده که قصد ورود به بیمارستان را دارد یک شرح‌حال گرفته می‌شود.
رییس هلال‌احمر گناوه خاطرنشان کرد: در صورت داشتن علائم بیماری تنفسی به بخش درمان سرپایی بیماران کرونایی که شش نیروی هلال‌احمر فعال‌شده ارجاع داده می‌شود و در صورت نیاز به پزشک بیمارستان ارجاع می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار