کلامی زنجانی بازهم پای چرخ خیاطی نشست/ دیروز برای غواصان؛ امروز بیماران

زنجان (پانا) - ولی‌الله کلامی زنجانی گفت: در دوران دفاع مقدس خیاطی صلواتی برای غواصان راه‌ انداخته بودم و امروز نیز باتوجه به نیاز کشور در جنگ با کرونا، ماسک برای مردم تولید می‌کنیم تا بتوانند در برابر این بیماری مقاومت کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کلامی زنجانی بازهم پای چرخ خیاطی نشست/ دیروز برای غواصان؛ امروز بیماران

ولی‌الله کلامی زنجانی شاعر و مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی هیأت‌های مذهبی در استان زنجان اظهارداشت: هم‌اکنون هیأت‌های مذهبی در قالب حدود ۵۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا مشغول به فعالیت هستند.

عرصه تلاش‌های هیأت‌های زنجان علیه کرونا

وی افزود: آن دسته از نیروهای جهادی که تسلط به حرفه خیاطی داشتند، در زمینه دوخت ماسک و لباس پزشکان و پرستاران مشغول فعالیت هستند و بخش دیگری از این جوانان در حوزه تولید و تأمین مواد ضدعفونی کننده و همچنین ضدعفونی معابر و سطوح عمومی مشغول به کار هستند.

کلامی زنجانی گفت: بخش دیگری از جوانان هیأتی از جمله هیأت ثارالله مهدی رسولی، به ضدعفونی منازل بیماران مبتلا به کرونا می‌پردازند و فضای لازم برای قرنطینه این بیماران در منزل را فراهم می‌کنند و همچنین مانع آن می‌شوند تا خدایی نکرده، اعضای خانواده نیز دچار این بیماری شوند.

تولید روزانه ۵۵ هزار ماسک توسط هیأت‌های زنجان

وی با اشاره به حضور خود برای تولید ماسک تصریح کرد: هیأت مکتب‌الزهرا که جلسه هفتگی خود را در روزهای جمعه برگزار می‌کند، انجمن خیریه‌ای تحت عنوان ریحانةالنبی شامل خواهران و برادران برپا کرده است که در این ایام، با همکاری و مدیریت سازمان هلال احمر به تولید ماسک می‌پردازد.

این مداح اهل بیت (ع) اضافه کرد: ماسک‌ها توسط گروه جهادی دیگری تولید می‌شود و در این هیأت فرایند کش دوزی، بسته‌بندی و آماده‌سازی کارتن‌ها انجام می‌گیرد که روز گذشته ۵۵ هزار ماسک در یک روز، روند تولیدشان نهایی و تحویل شد.

تقسیم کار و هم‌افزایی هیأت‌های زنجان علیه کرونا

وی افزود: در استان زنجان تلاش کرده‌ایم تقسیم‌کاری میان نیروهای هیأتی و جهادی صورت گیرد تا از فعالیت‌های موازی و هدر رفت منابع و نیروی انسانی جلوگیری شود به‌طور مثال یکی از فعالیت‌های دیگری که توسط هیأت ثارالله انجام می‌شود، تولید آبمیوه اعم از آب سیب، هویج، پرتقال و لیمو به صورت روزانه است که در ظرف‌های مخصوصی تهیه و به بیمارستان‌ها ارائه می‌شود.

کلامی زنجانی گفت: حسینیه اعظم زنجان نیز هم‌اکنون در زمینه خیاطی برای تولید ماسک و لباس، ضدعفونی معابر و همچنین تهیه بسته‌های اقلام بهداشتی و ارزاق برای کمک به خانواده‌های نیازمند فعال شده است.

از خیاطی برای رزمندگان دفاع مقدس تا دوخت ماسک

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به تلاش‌های هیأتی‌ها در زمان دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که در جبهه‌ها حضور داشتم، به دلیل حضور حاج اصغر زنجانی نیازی به مداحی بنده نبود، من شعر می‌نوشتم و او می‌خواند بنابراین با توجه به فرصتی که در اختیار داشتم، خیاطی صلواتی ایجاد کرده بودم.

کلامی زنجانی گفت: در موقعیت شهید اجاقلو که بین اهواز و خرمشهر قرار داشت و با توجه به قرارگیری در کنار کارون، محل آموزش غواصان گردان حضرت ولی عصر(عج) زنجان و حبیب بن مظاهر تبریز بود، برای غواصان لباس می‌دوختم.

ابتکار یک مداح در دوران دفاع مقدس

وی افزود: لباس غواصان به صورت معمول براق بود و نور ماه موجب می‌شد که در شب در رویت دشمن قرار گیرند، به‌همین منظور به صورت ابتکاری، پوششی از جنس گونی برای غواصان می‌دوختم تا استتاری برای آن‌ها باشد.

کلامی زنجانی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های من در قالب این خیاطی صلواتی، اندازه کردن لباس‌های غواصان بود به این معنا که لباس را برای غواصان، کوچک یا بزرگ می‌کردم.

روحیه‌ای که دوباره در هیأتی‌ها جوشید

این مداح اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز همان روحیه مجدداً در میان هیأتی‌ها و جهادی‌ها ایجاد شده است و اگر آن روز نیازمند دوخت و دوز برای غواصان بودیم، امروز نیز جوانان به ضدعفونی، دوخت ماسک و... می‌پردازند تا نیازمند ماسک انگلیس و یا کشورهای اروپایی نباشیم و خود نیازمان را تأمین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار