کاظمی: آموزش و پرورش برای تبدیل جهش تولید به گفتمان غالب جامعه تلاش می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد در سال جدید که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، تلاش می کند گفتمان در زمینه کالای ایرانی را که یکی از بخش های مهم در تحقق این شعار است، شکل دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: آموزش و پرورش برای تبدیل جهش تولید به گفتمان غالب جامعه تلاش می‌کند

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبری با عنوان جهش تولید در راستای تداوم نامگذاری های سال های گذشته یعنی حمایت از تولید ملی و رونق تولید بوده است.

او افزود: با توجه به اقدامات و بسترسازی هایی که در سال های گذشته در کشور صورت گرفت، بی شک می تواند زنجیره و حلقه تولید را کامل کرد و فعالیت هایی که تاکنون به نتیجه نرسیده است، امسال به همت و تلاش مضاعف مسوولان و مردم می تواند نتیجه بخش باشد.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، اگر قرار باشد جهش تولید در کشور اتفاق افتد، باید در بخش های اجرایی و فرهنگ ساز اقدامات وسیعی صورت گیرد و همچنین نیاز به برنامه ریزی همه جانبه در این حوزه وجود دارد.

کاظمی به تسهیل فرآیندهای جهش تولید اشاره کرد و گفت: اگر تولید بخواهد جهش پیدا کند و بر اساس گفته های مقام معظم رهبری تولید به نقطه مطلوبی برسد، بی شک باید موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود و مقتضیات لازم برای این حوزه ایجاد شود.

او ادامه داد: شرط اول برای محقق شدن جهش تولید این است که موانع تولید از سر راه برداشته شود و ترس و واهمه تولیدکنندگان از هفت خوان مسیر تولید از بین برود تا بدون دلهره به بحث تولید ورود پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که موانع پیش روی تولیدکنندگان باشد، هیچ تولیدکننده ای انگیزه ورود به عرصه تولید را نخواهد داشت، گفت: البته ناگفته نماند که این موضوع نیازمند مساعدت بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

کاظمی همچنین درباره ضرورت ایجاد مقتضیات لازم در کنار رفع موانع تولید افزود: برای جهش تولید، نیروی انسانی، زیرساخت ها و چرخه توزیع همه باید در کنار هم دیده شوند. همچنین در کنار این اقدامات اجرایی، فعالیت های فرهنگ ساز در راستای تبدیل شدن تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی به گفتمان غالب کشور باید انجام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به رسم هر سال با نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌ وجود آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار