روحانی: نیازها و کمبودهای احتمالی در تهران را برطرف می‌کنیم

تهران (پانا) - رییس‌جمهوری با بیان اینکه مراکز و اجتماعات همچنان تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود، گفت، آماده هستیم که نیازها و کمبودهای احتمالی در تهران را برطرف کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: نیازها و کمبودهای احتمالی در تهران را برطرف می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه و پس از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانداران خراسان رضوی و تهران، در جریان آخرین وضعیت این دو استان کشور از نظر اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین درمان مبتلایان به این ویروس قرار گرفت.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با ارائه گزارش کاملی از وضعیت این استان برای جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین درمان بیماران گفت: در حال حاضر ۷۹۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲ هزار تخت خالی داریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه امکانات درمانی استان در بخش‌های بهداشت و درمان و نیروهای مسلح به این بیماری اختصاص داده شده است، گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و عمل به توصیه‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و ماندن درخانه و اجتناب از سفر، ما با ۷۸ درصد کاهش سفر به شهر مشهد مقدس مواجه بودیم و همین موضوع باعث شده که از شیوع و ابتلای بیشتر به بیماری کروناجلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی بسته شدن حرم مطهر امام رضا(ع) با توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا را اقدامی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با این اقدام از آلوده شدن گسترده تر زائران جلوگیری شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهوری در خصوص کمبودها و نیازهای استان برای مقابله با بیماری و درمان بیماران، کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان را از جمله نیازهای مراکز درمانی استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این ارتباط ویدئوکنفرانسی با اشاره به تصمیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراکز و اجتماعاتی که قبلا تعطیل اعلام شده بود با مصوبه امروز ستاد تا ۱۵ فروردین همچنان تعطیل خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به بسته شدن حرم مطهر امام رضا(ع) به روی زائران برای جلوگیری از انتقال ویروس، ضمن تشکر از تولیت آستان قدس رضوی و همچنین علما خاطرنشان کرد: اگر حرم باز بود جمعیت عظیمی برای زیارت مراجعه می‌کرد و آنگاه ما شرمنده زائران و خودِ حضرت می‌شدیم.

روحانی در این ارتباط با قدردانی از تلاش‌های انجام شده از سوی استاندار و مدیریت استان و همچنین کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت شهر مشهد بار سنگینی روی دوش شماست و آمار کاهش حضور مردم در این شهر به معنای این بود که مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل کرده و در این راه همکاری کرده‌اند.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که آمار فوتی‌ها و مبتلایان در این استان روز به روز کاهش یابد.

استاندار تهران: رشد شتابان ابتلا به کرونا در استان تهران متوقف شده است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دومین ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری گزارشی از وضعیت این استان در رابطه با ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: استان تهران با توجه به تعداد و تراکم جمعیت وضعیت ویژه‌ای دارد.

استاندار تهران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله اجرای طرح غربالگری و اقدامات پیشگیرانه و همچنین درمان مبتلایان در مراکز درمانی استان گفت: تا به امروز ۳۳ هزار و ۳۹۰ نفر بستری داشتیم که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۹ نفر درمان قطعی شدند.

محسنی بندپی با بیان اینکه رشد شتابان ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران متوقف شده است، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۷۲ بستری داریم.

زالی رئیس ستاد کرونای استان تهران نیز در سخنانی از آغاز فاز دوم سفرهای خروجی از تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: از همه مردم خواهش می‌کنیم همچنان در خانه بمانند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند.

روحانی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استاندار تهران از اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در استان و همچنین درمان بیماران قدردانی کرد و گفت: کار شما در استان تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت بسیار سخت و مهم است و ما آماده هستیم که نیازها و کمبودهای احتمالی شما را برطرف کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد ان شاءالله با کمک و همکاری از این معضل عبور خواهیم کرد.

روحانی در پاسخ به درخواست رئیس ستاد کرونای تهران در زمینه اختصاص بسته تشویقی ویژه کادر درمانی برای افزایش روحیه آنان با تصویب دولت گفت: وزیر بهداشت این موضوع را در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح کند تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار