اجرای طرح غربالگری و بیماریابی غیرحضوری در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: طرح غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک و مبتلا به کرونا بصورت غیرحضوری توسط کارشناسان وزارت بهداشت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح غربالگری و بیماریابی غیرحضوری در اسلامشهر

به گزارس فارس،فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، در این رابطه اظهارکرد: طرح غربالگری، بیماریابی و ارائه آموزش‌های تخصصی به خانواده‌ها درباره ویروس کرونا توسط کارشناسان وزارت بهداشت در سطح شهرستان اسلامشهر به اجرا در آمده است.

او در ادامه با اشاره نحوه اجرای طرح غربالگری کرونا، افزود: در زمان اجرای طرح در روزهای تعطیلات نوروزی ، نیروهای بهداشتی در این ایام فقط با شماره تماس ۴۰۳۰ با خانواده‌ها تماس می‌گیرند، تا بصورت تخصصی، اعضای خانواده را غربالگری، بیماریابی و آموزش دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اهمیت همکاری افراد خانواده با شبکه بهداشت برای اجرای طرح غربالگری، بیان کرد: افرادی که با شماره تلفن مشخص شده با خانواده‌ها تماس می‌گیرند، از کارشناسان خبره بهداشتی و از سوی وزارت بهداشت هستند که برای سلامت شهروندان این کاررا انجام می‌دهند و فقط درباره بیماری کرونا اطلاعاتی را با انجام پرسش‌هایی جمع آوری می‌کنند.

تاجیک با اشاره به اینکه طرح غربالگری بصورت رایگان و بدون اخذ هیچگونه وجهی از هموطنان انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم دقت داشته باشند همکاران ما نه تقاضای پول خواهند کرد و نه هزینه‌ای می‌خواهند به حسابی واریز کنید و نه محصولی را برای خرید معرفی می‌کنند، آن‌ها فقط علائم افراد را سوأل کرده و آموزش‌های لازم را درخصوص کورونا می‌دهند.

او بادرخواست همکاری افراد حاضر در خانواده‌ها با کارشناسان شبکه بهداشت، بیان کرد: از همه مردم تقاضا داریم در شرایط فعلی که درکشور حاکم شده مراقب افراد فرصت طلب، سارقین و یا جاعلان باشند و به اخبار جعلی و غیرکارشناسی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود، توجهی نداشته باشند و اخبار واقعی کرونایی را از طریق صدا و سیما و کانال‌های رسمی شبکه بهداشت در فضای مجازی رصد کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان به شماره‌ای جز شماره ۴۰۳۰ اعتماد نداشته باشند و هرکس به غیر از این شماره تماس گرفت و خود را مأمور بهداشت معرفی کرد باور نکنند، تشریح کرد: با توجه به اینکه همکاران بهداشتی ما زمان مراجعه احتمالی به درب منازل کارت شناسایی معتبر دارند، خانواده‌ها مراقب باشند، قرار نیست هرکسی به بهانه غربالگری به درب منازل‌شان می‌آیند از سوی شبکه بهداشت باشد و مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشند و اگر رفتار مشکوکانه داشتند با پلیس تماس بگیرید.

تاجیک با تأکید براینکه شهروندان حتماً شماره بهداشت محل سکونت‌شان را داشته باشند و درصورت مراجعه کسی به نام مأمور بهداشت سریعاً تماس بگیرند و صحت آن را از نیروهای بهداشتی بررسی کنند، گفت: فقط وبسایت salamat.gov.ir برای غربالگری خانواده‌ها از سوی نیروهای بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت است و به هیچ عنوان پیامک یا پیامی با معرفی آدرس وبسایتی جز این آدرس اینترنتی برای غربالگری را باور نداشته باشند.

او تأکید کرد:خانواده‌ها مراقب باشند برای جعل و سرقت از شما با نام بسته حمایتی دولت، غربالگری و موارد این‌چنینی ممکن است پیامک‌هایی برای شما جعلی بیاید که نباید توجهی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهربر رعایت اصول موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توصیه و بیان کرد: شهروندان در صورت داشتن علایم مشکوک به کوروناویروس، در سامانه salamat.gov.ir وارد شوند و مشخصات و علایم شخص را ثبت کنند تا همکاران ما درصورت داشتن نشانه‌های مهم بیمارگونه با شماره ۴۰۳۰ با شما تماس بگیرند.

تاجیک با بیان اینکه شهروندان به هیچ عنوان برای کنجکاوی و شوخی به سوألات کارشناسان بهداشت، اشتباه پاسخ ندهند تا به بارکاری همکاران ما افزوده نشود، اذعان کرد: نیروهای بخش بهداشت در کنار کادر درمانی بدون تعطیلات برای ایجاد و تأمین سلامتی خانواده‌ها و افراد مختلف جامعه هر روز درحال فعالیت هستند و از اقشار مختلف مردم بویژه افراد سالمند و در معرض خطر تقاضا می‌کنیم در خانه بمانند تا با قطع زنجیره ارتباطی ویروس کرونا بزودی از شر این اپیدمی خلاص شویم.

او با تأکید به ماندن در خانه، خاطرنشان کرد: از هموطنان عزیز در خواست می‌کنیم تا در ایام عید در خانه خود بمانند و بخاطر سلامت عزیزان‌شان‌، دید و بازدید عید را به بعد از بحران بیماری کرونا موکول و از خود و خانواده خوددر مقابل این بیماری مراقبت کنند، در صورتی که اگر همه مردم تنها به مدت دوهفته در خانه‌ها بمانند و از ترددهای غیرضرور خودداری کنند زنجیره انتقال بیماری قطع خواهد شد.

خبرنگار:حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار