امام جمعه زاهدان: باید از ظرفیت های استان در راستای جهش تولید استفاده کرد

زاهدان (پانا) _ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: باید با تقویت بازارچه‌های مرزی در جهت صادرات محصولات تولید شده تلاش شود تا شاهد یک رشد و ترقی در استان و گسترش تولید و جهش تولید در استان باشیم.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: باید از ظرفیت های استان در راستای جهش تولید استفاده کرد

آیت الله مصطفی محامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری نظام اسلامی، فرصت ها و تهدیدهای کشور را رصد می‌کنند و به تناسب نیاز، شعاری را برای هر سال تعیین می فرمایند.

او ادامه داد: ایشان از جایگاه فرماندهی کل قوا، جبهه مقابله با استکبار جهانی و نقاط درگیری را رصد می فرمایند و در هر سالی هر جبهه ای که نیازمند تقویت باشد و هر سنگری که نیازمند حضور بیشتر و تقویت بیشتر باشد را مشخص می کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: از آنجا که سالیان سال درگیری عمده بین جبهه حق و باطل و مقابله استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران در جبهه فرهنگی و اقتصادی است؛ ایشان در سالهای اخیر در کنار نام گذاری های مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی و معنوی و اخلاقی در مسائل اقتصادی تمرکز کرده‌اند و سال های متعددی را با عناوین مختلف به بحث‌های اقتصادی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداخته اند.

او افزود: از آنجا که در میان مسائل اقتصادی، تولید جایگاه ویژه و نقش مهمی را ایفا می‌کند ایشان در سال‌های اخیر بر بحث تولید بیشتر پرداخته اند.

آیت الله محامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها مسائل رونق تولید، توجه و حمایت از تولید داخلی و غیره را در راستای توجه به تولید متذکر شده اند که این نشان دهنده اهمیت مباحث اقتصادی و به خصوص بحث تولید داخلی در تقویت نظام اسلامی و مقابله با دشمنان مردم ایران و ملت مسلمان است.

او ادامه داد: اقتصاد نقش ویژه‌ای را هم در اقتدار یک نظام ایفا می کند و هم در دین و فرهنگ مردم؛ بر این اساس می بایست همه مردم و مسئولان محترم با توجه به فرمان فرماندهی کل قوا و سیاستی که رهبر معظم انقلاب تعیین می فرمایند مسیر خود را تعیین و دنبال کنند و تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولید داخل و تقویت تولید داخل انجام دهند تا شاهد جهشی در تولید داخل باشیم و تقویت اقتصاد کشورمان و پیروزی در این جبهه و در این سنگر با توفیقات الهی میسر شود.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به استعدادهای نهفته در این سرزمین و وضعیت جغرافیایی این خطه پهناور، لازم است تا با برنامه ریزی دقیق، بهره گیری لازم از همه منابع انسانی و خصوصاً نیروهای جوان و روشنفکر و فعال و همچنین امکانات خدادادی که خداوند تبارک و تعالی در این استان در اختیار ما قرار داده است، مواردی را که بتوان در جهت تولید در بخشهای مختلف کشاورزی، گل کاری، دامداری، شیلات، صنعت و معدن و غیره شناسایی و در آنها سرمایه‌گذاری و در راستای جهش تولید استفاده کرد.

او در پایان افزود: در این زمینه، از بازار داخلی برای مصرف آنها از مزیت مرزهای آبی و خاکی باید استفاده شود و با تقویت بازارچه‌های مرزی در جهت صادرات محصولات تولید شده تلاش شود تا شاهد یک رشد و ترقی در استان و گسترش تولید و جهش تولید در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار