آمریکا خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

تهران (پانا) - کمیته ملی المپیک و پارالمپیک آمریکا در یک بیانیه خواستار تعویق بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، آمریکا از طریق ریاست کمیته‌های المپیک و پارالمپیک از کمیته بین المللی المپیک (IOC) خواست که بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را به تعویق بیندازد.

این سازمان در بیانیه‌اش اعلام کرد: بیش از گذشته تعویق بازی‌ها بهترین راه حل به نظر می‌رسد. از IOC می‌خواهیم اقدامات لازم را برای ضمانت بازی‌ها بگیرد که در شرایط ایمن و عادلانه برای همه ورزشکاران برگزار شود. از ۱۷۸۰ ورزشکار آمریکایی تشکر می‌کنیم که نظر خود را در رابطه با تعویق المپیک ارائه دادند و چشم انداز خود را نسبت به کنترل ویروس کرونا و برگزاری المپیک صادقه اعلام کردند. نظر آنها برای ما از همه چیز ارزشمندتر بود. اکنون می‌دانیم که ورزشکارانمان خواهان چه چیزی هستند.

بیانیه آمریکا فشار کمیته‌های المپیک ملی و فدراسیون‌های ورزشی را به کمیته بین المللی المپیک نسبت به تعویق بازی های توکیو بیشتر کرد. IOC یکشنبه اعلام کرد تا چهار هفته دیگر اعلام می‌کند که سرنوشت بازی‌های المپیک چه خواهد شد. احتمال تعویق این بازی‌ها با توجه به شرایط کنونی بسیار است.

پیش از این کشورهای کانادا، استرالیا و انگلیس برای به خطر نیفتادن سلامتی ورزشکارانشان انصراف خود را از بازی‌های توکیو اعلام کرده بودند.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار است بیست و چهارم جولای (۳ مرداد) آغاز شود و تا نهم آگوست ادامه خواهد داشت. از طرفی پارالمپیک بیست و پنجم آگوست شروع می‌شود و تا نهم سپتامبر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار