رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

تجمع افراد غیرمسئول در پایگاه‌های تب سنجی ورودی شهرها باعث اختلال در کار می‌شود

بوشهر(پانا)_رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: تجمع افراد غیرمسئول در ایستگاه‌های ورودی شهر و روستاها باعث اختلال در کار پرسنل پایگاه‌های بهداشتی و افزایش خطر انتقال بیماری کرونا می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تجمع افراد غیرمسئول در پایگاه‌های تب سنجی ورودی شهرها باعث اختلال در کار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، جاسم زارعی در جلسه قرارگاه زیستی شهرستان عسلویه ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی اظهارکرد : مردم در خانه بمانند و نوروز امسال را از طریق پیام یا تماس تلفنی و فضای مجازی به یکدیگر تبریک بگویند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در پنجمین جلسه قرارگاه زیستی شهرستان عسلویه با موضوع مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در راستای پیشگیری از فرسودگی جوانان داوطلب، بسیجیان، هلال‌احمر و نیروی انتظامی مستقر و همچنین جهت استفاده بهینه از امکانات موجود، بهتر است تعداد ایستگاه‌ها تقلیل یافته و فقط به گلوگاه‌های شهرستان منتقل شوند.
زارعی افزود: در طرح بسیج ملی مقابله Covid-19، ۱۲ واحد صنفی متخلف با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی، توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلمپ شده است و بازرسان سلامت محیط و کار و مراقبین سلامت، شبانه‌روزی واحدهای صنفی و سلامت آحاد جامعه را رصد می‌کنند.
وی عنوان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در تعطیلات نوروزی هم باز هستند و مراقبین سلامت ما با استقرار در بیمارستان و در مراکز و خانه‌های بهداشت همواره پیگیر مراقبت از افراد در تماس با افراد مشکوک، افراد در حال نقاهت، غربالگری کل جامعه، آموزش و ارتقاء سواد سلامت مردم در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری از طریق تماس از سامانه ۴۰۳۰ می‌باشند.
زارعی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهری عسلویه به عنوان مرکز ویژه کرونا، ۱۶ ساعته از ساعت ۷ و نیم صبح الی ۱۲ شب و مرکز چاه مبارک به‌طور شبانه‌روزی در کنار اورژانس بیمارستان نبی اکرم (ص) پذیرای مراجعین می‌باشند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: علیرغم کمبود اقلام بهداشتی در سطح کشور، تلاش کردیم در حد امکان اقلام موردنیاز نیروهای خط مقدم در مراکز درمانی را تأمین کنیم.
این مقام مسئولبیان داشت : شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه شفاف‌سازی را سرلوحه کاری خود قرار داده، اخبار مستند و پیام‌های معتبر مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و WHO را به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند.
زارعی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم به آمار و اخباری که از منابع غیر موثق دیگر پخش می‌شود، توجه ننمایند، چون پخش اخبار کذب، مأیوس‌کننده و تهدیدکننده سلامت روانی جامعه پیگرد قانونی داشته و با اشاعه دهندگان برخورد می‌شود.
وی عنوان کرد: در بازدید از مکان‌هایی که به همت فرماندار و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جهت بیمارستان صحرایی و قرنطینه، تعیین‌شده است، شرایط بررسی و نواقص را جهت رفع به مسئولین اعلام تا در اسرع وقت برطرف شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، پنجمین جلسه با موضوع مقابله با شیوع کرونا ویروس این شهرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، رییس شبکه بهداشت و درمان، بخشداران، فرمانده انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرستان، شهرها و بخش‌ها، روسای ادارات صمت، آموزش و پرورش و اصناف و سایر اعضای این کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری عسلویه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار