والیبال ایران در سالی که گذشت؛ ایگور به ته خط نزدیک شد

تهران (پانا) - ایگور کولاکوویچ به ماه های پایانی حضورش در تیم ملی والیبال ایران رسیده است و در حالی که هدف اصلی او جوانگرایی بود اما کمتر به این موضوع پرداخت و در سال ۹۸ هم عملکرد قابل توجهی نداشت.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران در سالی که گذشت؛ ایگور به ته خط نزدیک شد

فدراسیون والیبال در سال ۹۸ صاحب رئیس شد؛ این فدراسیون بلاتکلیف بالاخره پس از یک سال ریاستش مشخص شد و محمدرضا داورزنی چهره نام آشنایی والیبال دوباره به این فدراسیون بازگشت تا دوران طلایی در والیبال را تکرار کند. هرچند که والیبال مدت‌هاست از دوران اوج افت کرده است اما با آمدن داورزنی خیلی‌ها امیدوار هستند که والیبال روزهای خوبش را دوباره تکرار کند.


ایگور کولاکوویچ در سال ۹۸ بیشترین کسی بود که مورد انتقاد اهالی والیبال قرار گرفت. این مربی مونته نگرویی اواخر سال ۹۵ به ایران آمد و هدایت تیم ملی والیبال را برعهده گرفت؛ او به جوانگرایی شهره داشت و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ سرمربی تیم ملی والیبال صربستان بود و توانست تحولی عظیم در این تیم به وجود بیاورد و جوانگرایی کند.

دستاورد ایگور در والیبال ایران در سال گذشته چندان پرفروغ بود؛ او در رقابت های لیگ ملت ها با وجود اینکه از چهره های شناخته شده والیبال استفاده کرد اما به عنوانی بهتر از پنجمی دست پیدا نکرد. تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله نخست گزینشی المپیک که البته مسابقات جهانی هم بود نتوانست از پس تیم قدرتمند روسیه بربیاید و به سهمیه نرسید اما در مرحله دوم این رقابت ها که در دی ماه سال گذشته برگزار شد تیم ایران به سهمیه المپیک رسید و شاگردان ایگور برای دومین بار به المپیک صعود کردند.

البته از نظر مفسران والیبال، کسب سهمیه المپیک بدون حضور ایگور هم امکان پذیر بود چرا که به قدری سطح ملی پوشان ایران بالاست که آنها به راحتی می توانستند سهمیه را از آن خود کنند. به هر حال ایگور کولاکوویچ در این سال هایی که در ایران حضور داشته با اینکه به مربی جوانگرایی شهره داشت اما کمتر ریسک می کرد و بیشتر به ستاره ها و مهره های اصلی تیم تکیه می کرد.

او با هدف تغییر نسل کارش را در والیبال ایران کارش شروع کرد اما بیسترین انتقادی که به او شد عدم استفاده و فرصت ندادن به جوانان است. شاید چهره‌های جوانی مانند علی اصغر مجرد، پوریا یلی، امیر حسین اسفندیار و جواد کریمی در یک سال اخیر در والیبال ایران و جهان چهره شدند اما نمی‌توان خیلی ایگور را در آن تأثیر گذار دانست.

اصرار عجیب کولاکوویچ در استفاده از ترکیب اصلی و نادیده گرفتن جوانان، نحوه تصمیم گیری او در تعویض بازیکنان در طول مسابقات و مربیگری اش در کنار زمین، انتقادات بسیاری به همراه داشت.

سرمربی ایران این روزها به اخر خط رسیده است؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در برنامه المپیک به وجود آمده است با اعلام فدراسیون جهانی والیبال رقابت های لیگ ملت ها به بعد از المپیک موکول شده است و طبق قراردادی که سرمربی تیم ملی با فدراسیون والیبال ایران داشته است او تا پایان المپیک هدایت تیم ملی را برعهده دارد و بعد از آن فدراسیون باید به دنبال سرمربی دیگری باشد و با توجه به تغییرات به وجود آمده ایگور در رقابت های لیگ ملت ها روی صندلی تیم ملی حضور ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار