پیشرفت ۸۲ درصدی طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در رشت

رشت (پانا) - فرماندار رشت از ثبت و پایش اطلاعات ۸۲ درصد از مردم شهرستان رشت در زمینه بیماری کرونا، از طریق اجرای بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت ۸۲ درصدی طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در رشت

میرشمس مومنی‌زاده در یازدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با تبریک فرا رسیدن سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و برنامه ریزی صحیح در زمینه حمایت از کارآفرینان از قبیل تسهیل در صدور مجوزها، ارائه تسهیلات و حمایت از واحدهای تولیدی در حوزه بازاریابی کالاها بتوانیم زمینه ساز تحقق این شعار باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با کرونا در اولویت همه امور شهرستان، استان و کشور قرار دارد، افزود: در همین راستا با دستور هیئت دولت، مرخصی همه مدیران دولتی لغو می‌باشد و همه مدیران باید در جهت مقابله با بیماری کرونا پای کار باشند.

فرماندار رشت با قدردانی از زحمات شبانه روزی همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، گفت: با وجود تعداد و پیچیدگی بالای جمعیت شهرستان رشت، با همکاری خوب نیروهای شبکه بهداشت، بسیج و سپاه تاکنون، اطلاعات مربوط به ۸۲ درصد از جمعیت ثابت شهرستان رشت از طریق اجرای این طرح، ثبت و پایش شده است.

مومنی‌زاده ادامه داد: البته با لحاظ جمعیت شناور شهرستان رشت، این درصد به حدود ۶۷ درصد می‌رسد که با توجه به پیچیدگی در زمینه شناسایی این جمعیت شناور و اجرای کامل این طرح نیازمند همکاری همه ادارات مربوطه هستیم.

وی با اشاره به تاثیر همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و اصناف در زمینه تکمیل اجرای این طرح در سطح مرکز استان، با توجه به جامعه هدف بزرگی که با آن سروکار دارند، تاکید کرد: از این دستگاه‌ها انتظار می‌رود با همکاری موثر در اجرای این طرح و قرار دادن آن به عنوان اولویت کاری خود، نقش موثری در تکمیل اجرای این طرح ایفا کنند.

مومنی‌زاده با تاکید بر اهمیت و اثربخشی ثبت اطلاعات همه مردم در سامانه غربالگری کرونای وزارت بهداشت در جهت کنترل این بیماری، از همه مردم شهرستان که تاکنون در این سامانه اطلاعات خود را ثبت نکردند، خواست: در اسرع وقت با ثبت اطلاعات خود در این سامانه، گام موثری در جهت مقابله موثر با بیماری کرونا بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار