شیوع کرونا باعث تذکر به هزار و ۴۷۲ واحد صنفی فارس شد

شیراز(پانا) _ رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس اعلام کرد: از ۲۳ اسفندماه تاکنون به هزار و ۴۷۲ واحد صنفی فارس به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا تذکر داده شده است و صورتجلسه پلمب ۸۲ واحد صنفی نیز اماکن ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شیوع کرونا باعث تذکر به هزار و ۴۷۲ واحد صنفی فارس شد

به گزارش ایرنا، سعید عرب، با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درخصوص تعطیلی اصناف غیرضروری، عنوان کرد: به‌هیچ عنوان راضی به تعطیلی واحدهای صنفی نیستیم؛ اما برای حفظ سلامت مردم و نیز شکستن زنجیره شیوع کرونا ناچاریم با واحدهای صنفی که به تذکرات و مصوبات اعتنا نمی‌کنند، برخورد کنیم.

وی ابراز کرد: تاکنون ۹۰ درصد اصناف در این زمینه همکاری کرده‌اند و فعالیت خود را به حالت تعویق در آورده‌اند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس ادامه داد: در این میان، درصد کمی از اصناف غیرضروری به فعالیت ادامه داده‌اند که با همکاری اماکن، ستاد پیشگیری دادگستری استان فارس، امر به معروف و نهی از منکر و سپاه پاسداران تذکر می‌گیرند و درصورت بی‌توجهی به تذکرات،‌ پلمب خواهند شد.

براساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان فارس اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند، شامل سوپرمارکت‌ها، خواربار و لبنیات، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، توزیع مرغ و گوشت، داروخانه‌ها، جایگاه‌های فروش مواد نفتی، تعمیرات ماشین به صورت کشیک و نیز شیرینی‌پزی‌ها و گل‌فروش‌ها نیز با اعمال محدودیت از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به ارائه خدمات می‌پردازند.

بنا بر آخرین آمار تا روز ۲ فروردین ماه، شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۷۹ نفر رسیده است. تاکنون ۱۴ نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند؛ همچنین ۱۵۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار