به کمپین سفیـران سـلامـت بپیوندید

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش آموزان استان خواست تا با پیوستن به کمپین سفیران سلامت به شعار در خانه بمانیم جامه ی عمل بپوشانند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
به کمپین سفیـران سـلامـت بپیوندید

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش آموزان استان خواست تا با پیوستن به کمپین سفیران سلامت به شعار در خانه بمانیم جامه ی عمل بپوشانند.

محمد علی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: سفیران سلامت دانش آموزی به دانش آموزان داوطلب و علاقه مند به فعالیت های گروهی در حیطه های مختلف سلامت جسمی،روانی،اجتماعی ومعنوی اطلاق می شود، که تحت آموزش مراقبین و رابطین سلامت مدارس و کارشناسان آموزش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

او اضافه کرد: طرح سفیران سلامت دانش آموزی هر ساله با هدف آموزش مفاهیم سلامت و توانمندی دانش آموزان و انتقال به گروه همسالان، افزایش گرایش دانش آموزان به مشارکت در امور مربوط به پیشگیری و خودمراقبتی، مشارکت والدین و ایجاد پلی مستحکم بین خانه و مدرسه به منظور ارتقای سلامت جامعه اجرا می شود.

واقعی با اشاره به راه اندازی کمپین هر دانش آموز یک سفیر سلامت در آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: این طرح با هدف بهره برداری حداکثری از ظرفیت سفیران سلامت و اشاعه مباحث مربوط به کنترل و پیشگیری کرونا ویروس با شعار نه به دید و بازدید، نه به سفر و سالم در خانه بمانیم کلید خورده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این کمپین سه موضوع شامل شستشوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی کردن و در موقع عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج گرفتن مد نظر می باشد.

او یاد آور شد: دانش آموزان می بایست آثار خود را در قالب نقاشی، فیلم کوتاه، عکس و فایل صوتی در اپلیکیشن سفیران سلامت قابل نصب از سامانه وزارت بهداشت به آدرس coronaapp.ir ارسال نمایند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راهنمای استفاده از اپلیکیشن سفیران سلامت توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی طراحی و در اختیار دانش آموزان، مراقبین و رابطین سلامت قرار می گیرد.

شایان ذکر است پس از داوری آثار 25 نفر برتر استانی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار