ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا تصویب کرد:

تعطیلی کلیه بازارها و مراکز تجاری و تفریحی آذربایجان شرقی تا 13 فروردین

تبریز(پانا) - با تصویب ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، کلیه بازارها و مراکز تجاری و تفریحی استان به استثنای داروخانه‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و بهداشتی و مراکز ارائه خدمات ضروری، تا روز 13 فروردین تعطیل خواهند بود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی کلیه بازارها و مراکز تجاری و تفریحی آذربایجان شرقی  تا 13 فروردین

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا که ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد، با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری و بازارها، مقرر شد کلیه بازارها، مراکز تجاری، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی به منظور جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت، تا روز 13 فروردین تعطیل شوند.

داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدها و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پروتئینی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و مراکز ارائه خدمات عمومی با رعایت اصول بهداشتی از این مصوبه مستثنی هستند و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در این جلسه همچنین تشدید کنترل‌های بهداشتی و مراقبتی در مبادی خروجی استان و شهرستان‌ها و جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری، با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و فرمانداری‌های استان، مورد تأکید قرار گرفت.

ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا همچنین درخصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از روز 5 فروردین، به مدیران دستگاه‌ها اجازه داد با استفاده از دورکاری و شیفت‌کاری، جمعیت شاغل در ادارات را به یک سوم کاهش دهند.

استمرار جدی طرح غربال‌گری سلامت، تقویت جریان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و معتمدان در راستای جلب مشارکت مردم، نظارت جدی بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و ممنوعیت فعالیت دست‌فروشان از دیگر مصوبات جلسه امروز این ستاد بود.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص برنامه‌ها و اقدامات آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد. فرمانده سپاه عاشورا درخصوص طرح غربال‌گری سلامت، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جمعیت هلال احمر استان درخصوص کنترل مبادی خروجی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص روند فعالیت رسانه‌های استان و مدیریت فضای مجازی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در شهر تبریز، مدیرکل صداوسیما درخصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص اقدامات انجام یافته برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به ارائه گزارش پرداختند. محمدزاده، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از روند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهار محور تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، آماده‌سازی فضا و امکانات درمانی، نحوه فعالیت صنوف، بازار و ترددهای بین‌شهری و سازمان‌دهی فضای اطلاع‌رسانی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار