استانداری گیلان

نخستین نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان در سال 99

رشت (پانا) - استاندار گیلان در این نشست خواستار توسعه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت و تخصیص 30 میلیارد تومان دیگر به بخش درمان تأمین اجتماعی استان شد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان در سال 99

به گزارش پانا؛ و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار گیلان در نخستین نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در سال 99 که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد گفت : فعالان اقتصادی بر اساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید» با فعالیت‌های جهادگرانه متناسب با نیاز امروز، بخش‌های اقتصادی و تولیدی را در ماه‌های آینده رونق بخشند.
ارسلان زارع ضمن قدر دانی از کادر درمانی گفت: امسال شاهد همکاری تولید کنندگان، اصناف مختلف و بازاریان برای اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم .عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، اقدامات خوبی برای تولید کالاهای بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد : کادر درمان تأمین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم رشت پا به پای کادر درمان دولتی و خصوصی استان ، فداکاری و جانفشانی هایی نشان دادند که اطمینان دارم در تاریخ این مرز و بوم، ثبت و ضبط خواهد شد و مردم قدرشناس گیلان هرگز فراموش نخواهند کرد.
ارسلان زارع با یادآوری اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همان روزهای ابتدایی اسفند ماه برای هرگونه همکاری و حمایت از کادر درمانی گیلان گفت : از نخستین روزها مشاهده کردیم که هم تجهیزات به مجموعه تأمین اجتماعی استان گسیل و هم در خصوص اقلام حفاظتی کادر درمان که کمیاب بود، کمکی ویژه شد.
وی در خصوص تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تأمین اجتماعی افزود : انتظار داریم 10 برابر آنچه که در یک ماه گذشته به این بخش کمک شد؛ و در واقع به میزان 30 میلیارد تومان به گیلان برای خرید ملزومات و برنامه هایی که اولویت معاونت درمان تأمین اجتماعی است، کمک شود.
استاندار گیلان با غنیمت شمردن فرصت سفر رئیس سازمان تامین اجتماعی برای توسعه بیمارستان رسول اکرم رشت و افزایش تخت ها و بخش ها این بیمارستان را ، این امر را هدیه دیگری برای مردم استان و رهآورد سفر دکتر سالاری به گیلان عنوان کرد.
وی با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری جهانی است و همانطور که پیشتر نیز گفته بودم ایران نه اولین کشور درگیر این ویروس بوده و نه آخرین کشور خواهد بود؛ افزود: مستندات و آمار نشان می دهد در هر کشور ، جامعه، استان و شهری که به توصیه های بهداشتی ، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه جدی تر صورت گرفته؛ آسیب ها کمتر و موفقیت ها بیشتر بوده است.
ارسلان زارع افزود: امروز هم معتقدیم مهمترین عامل و بهترین شیوه برای حفظ سلامت و جان مردم ، قطع حلقه انتشار این ویروس و بیماری و حضور در خانه به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان محیطی و اجتناب از تجمعات مردمی و ترددهای غیر ضروری است.
وی به گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد : در روزهای پایانی سال، تردد خودروها و مسافران نسبت به مدت مشابه قبل به طور میانگین در کشور 50 درصد کاهش یافته و البته در استان های شمالی از جمله گیلان ، بیش از 70 درصد بوده که این مهم؛ حاصل توجه به توصیه های بهداشتی کارشناسان است.
استاندار گفت : ستاد ملی و هیأت دولت تصمیماتی اتخاذ کرده اند که به همه استان ها ابلاغ شده و ما هم به فرمانداران شهرستان ها اعلام کرده ایم تا با همکاری مردم، هماهنگی و همراهی اتاق های اصناف و اتحادیه های تولیدی و توزیعی، زمینه تجمعات مردمی را به حداقل برسانند که مهمترین آنها تعطیلی مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها ، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا پایان روز 13 فروردین ماه است.
ارسلان زارع افزود : بدیهی است فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی و همه مراکزی که خدمات لازم را ارائه می دهند همچون داروخانه ها ، مراکز عرضه تجهیزات پزشکی، بهداشتی و خدمات عمومی همه روزه باز خواهند بود.
وی با اشاره به اجرای طرح بسیح ملی مبارزه با کرونا با همکاری مردم استان و فعالیت مستمر 3 هزار و 500 نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و حدود 8 هزار بسیجی گفت : تا کنون 82 درصد مردم استان در این طرح مشارکت کرده اند و گیلان به عنوان پیشرو ترین استان شناخته شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه قدردان اقشار گوناگون مردم از جمله فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان به خاطر اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت : عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، رونق خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.
ارسلان زارع همچنین به مردم گیلان اطمینان داد همانطور که از ابتدای این بحران کرونا، خدمت گزاران مردم به ویژه دست اندرکاران بهداشت و درمان و تامین کنندگان اقلام مرتبط ، به طور شبانه روزی برای خدمت بهتر تلاش مجدانه داشته اند و هیچ ساعت، روز و شبی برای آنان تعطیلی و مرخصی معنی ندارد ؛ اکنون و در آینده نیز تا شکست کامل کرونا ، این مبارزه و مقابله به طور جدی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه تامین اجتماعی هم گفت : 200 میلیارد تومان برای خرید امکانات پیشگیری از ویروس کرونا به استان های کشور اختصاص یافت و علاوه بر این اختیار جذب نیرو بدون مراحل گزینش در راستای تکمیل کادر درمانی به استان ها هدف داده شد.
مصطفی سالاری افزود : 12 هزار میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تاکنون پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد : برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دفترچه تامین اجتماعی افرادی تا بهمن ماه سال گذشته اعتبار داشت تا اطلاع بعدی به تمدید نیاز ندارد و افراد تحت پوشش می توانند به شکل گذشته از مراکز طرف قرار داد خدمات دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه تامین اجتماعی ادامه داد : بازرسی تامین اجتماعی از کارخانجات و مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی تا اطلاع بعدی انجام نمی شود و بر اساس اعلام کارفرما تائید بیمه افراد انجام خواهد شد.
مصطفی سالاری گفت : افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند بدون حضور به مراکز بیمه بیکاری می توانند حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات 40 میلیون ریالی به مستمری بگیران تامین اجتماعی با کارمزد 4 درصد خبر داد و افزود : پرداخت این تسهیلات امسال آغاز می شود.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان هم گفت : کادر بهداشتی و درمانی حریف کرونا خواهند بود اما حضور مسافران در گیلان کنترل این ویروس را سخت خواهد کرد.
محمد حسین قربانی افزود : با راه اندازی سامانه ایی ورود و خروج کالاهای بهداشتی در استان ، از فردا کمبود این اقلام و میزان مصرف آن مشخص خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار