کاهش تعداد پروازهای مسافری در فرودگاه بین‌المللی شیراز

شیراز(پانا)- مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی شیراز از کاهش شدید تعداد پروازها و اعزام و پذیرش مسافر در اسفند ماه سال ۹۸ در فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تعداد پروازهای مسافری در فرودگاه بین‌المللی شیراز

احسان استوار اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در اسفند ماه سال گذشته ۸۰۰ پرواز داخلی و ۲۲۷ پرواز خارجی لغو شده است که این امر باعث کاهش اعزام و پذیرش ۹۸ هزار مسافر داخلی و ۳۰ هزار مسافر خارجی شده است.

استوار افزود: همچنین در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با لغو ۲۸۲ پرواز داخلی و ۶۵ پرواز خارجی باکاهش ۳۳ هزار و ۲۲۹ مسافر داخلی و ۸ هزار و ۴۸۱ مسافر خارجی روبرو بوده‌ایم که این به معنی کاهش ٧١ درصدی در مسافران داخلی و کاهش ٩٨ درصدی در مسافران خارجی بوده و اخبار منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شیراز واقعیت ندارد.

او به اقدامات کشورها مبنی بر خروج اتباع‌شان از کشورهای آلوده به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه ایران نیز به منظور خروج و انتقال هموطنانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس اقامت دارند با هماهنگی سفارتخانه‌های ذیربط در کشورهای مربوطه اقدام به هماهنگی برای پروازهای موردی به صورت یک طرفه می‌نماید که تمام مسافران این پروازها پس از بررسی‌های پزشکی و صدور شناسنامه بهداشتی وارد کشور می‌شوند.
مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی شیراز با اعلام اینکه تعطیلی فرودگاه‌های کشور از اختیارات شورای امنیت ملی است، افزود: فرودگاه بین‌المللی شیراز برای اکثر پروازهای عبوری از فضای کشور به عنوان فرودگاه احتیاطی به منظور فروداضطراری است و باید به صورت ۲۴ ساعته در ٣٦٥ روز سال عملیاتی باشد.

استوار تاکید کرد: خط‌مشی صنعت هوانوردی کشور همسو با سیاست‌های کمیته اجرایی مبارزه با کرونا توصیه به پرهیز از سفر و ماندن در خانه است.

استوار اظهار کرد: با اجرای دستورالعمل‌های خاص مرتبط با پیشگری از شیوع بیماری تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در فرودگاه بین‌المللی شیراز مشاهده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار