تشریح آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر

به گزارش ایسنا، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران اظهار کرد: متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته ، اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم ،زیرا کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل 400 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.

او دررابطه با مترو پردیس گفت: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال 98 کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.

امام بیان کرد: اجرای متروی اسلامشهر در سال 98 آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شدو مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند می توانند متروی اسلامشهر را بهره برداری برسانند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اقدامات شرکت مترو بعد از شیوع کرونا اذعان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا با توجه به توصیه هایی که از طرف مسئولین به مردم شد تا در محل هایی که احتمال آسیب دیدگی هست کمتر حضور داشته باشند، از جمله حمل و نقل عمومی، استفاده کنندگان از مترو هم بیش از 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

او افزود: ما پیش از شیوع کرونا قریب به یک میلیون و 900 هزار مسافر در روز داشتیم ولی الان خیلی کمترشده و در همکاران ما از همان زمان که در شرکت بهره برداری مترو بحث کرونا مطرح بود چند بار در روز به طور کامل واگنهای مترو را ضدعفونی می کنند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار