توزیع 500بسته حمایتی بین مددجویان و توان خواهان اسلامشهر

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر گفت :در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و جامعه هدف بهزیستی شهرستان 500 بسته حمایتی به ارزش یک میلیارد و چهل میلیون ریال بین مددجویان و توان خواهان توزیع شد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 500بسته حمایتی بین مددجویان و توان خواهان  اسلامشهر

به گزارش فارس ،حمیدرضا جعفریان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن نوروز 99 و در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و جامعه هدف بهزیستی شهرستان 500 بسته حمایتی به ارزش یک میلیارد و چهل میلیون ریال شامل گوشت گرم، برنج، قند، شکر، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات توسط اداره بهزیستی اسلامشهر بین مددجویان و توان خواهان توزیع شد.

او ادامه داد: با هدف حفظ عزت نفس معلولان و حمایت خانواده‌های آن طی روزهای گذشته با مشارکت انجمن معلولان برای پنج نفر از معلولان نیز اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست اداره بهزیستی اسلامشهر با بیان اینکه باید از ظرفیت معلولان که استعدادها و توانمندی‌های فراوانی دارند برای حفظ عزت نفس آنها استفاده شود، تأکید کرد: نشست‌هایی در منازل معلولان به منظور رصد و بررسی مشکلات آن‌ها برگزار و مقرر شده برای ۴۰ معلول دیگر نیز اشتغال ایجاد شود.

جعفریان یادآور شد: یکی از عوامل آسیب زا در جامعه عدم اشتغال معلولان است و در نظر داریم در سال آتی نشست‌های تخصصی با شهرک‌های صنعتی و متولیان و مسئولین امور کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال این قشر از جامعه داشته باشیم.

او به فاصله بسیار مبلمان شهری با استانداردهای جهانی برای معلولان اشاره و تصریح کرد: باید با مناسب‌سازی معابر شهری و ایجاد محلی برای پارک خودرو معلولان و همسطح سازی معابر، بستر مناسبی برای حضور آن‌ها در جامعه فراهم سازیم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه سم زدایی و ضدعفونی اداره بهزیستی که محل تردد اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر ویروس کرونا بوده انجام شده ، عنوان کرد: طبق دستورالعمل‌های اجرایی بیماری‌های واگیردار، سم زدایی اداره بهزیستی توسط جهادگران سلامت انجام شده و آموزش کودکان مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز توسط مربیان از راه دور و از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

جعفریان اضافه کرد: تمامی مراکز خدماتی روزانه تعطیل و مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و مراکز اقامتی دایر و مرتباً گندزدایی، ضدعفونی و رصد می شوند.

او به وجود ۱۱ کمپ رسمی درسطح شهرستان اسلامشهر اشاره و بیان کرد: در مراکز نگهداری و ترک اعتیاد هیچ مورد مشکوکی مبتلا به ویروس کرونا تاکنون گزارش نشده و تمام ملاقات‌های آن‌ها لغو و تست سنجی برای پرسنل و افرادی که در آنجا نگهداری می‌شوند مرتباً انجام می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی اسلامشهر افزود: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حد امکان تمام امور مددجویان به صورت تلفنی با مددکار مربوطه صورت گرفته و تمامی نشست‌ها و کمیسیون‌های پزشکی نیز لغو شده است.

جعفریان با بیان اینکه با توجه به شروع ناگهانی ویروس کرونا احتمال آموزش عمومی برای مددجویان نبود، خاطرنشان کرد: با هدف آگاهی جامعه هدف بهزیستی تمام بروشورها و دستورالعمل‌ها مبنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اختیار مددجویان قرار گرفته یا از طریق پیامک اعلام شده است.

خبرنگار: فاطمه قدم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار