افزایش ۵ برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵ برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، غلامحسین مهرعلیان در نشست خبری راه اندازی ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا، اظهار کرد: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار لیتر الکل برای تولید محلول‌های ضدعفونی مصرفی در بیمارستان ها، حدود ۱۰۰ هزار لیتر الکل در اختیار شرکت‌های تولید کننده محلول‌های ضدعفونی کننده و ژل‌ها برای توزیع در داروخانه‌ها و ۳۰ هزار لیتر الکل در اختیار شرکت‌های داروسازی برای تولید دارو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود، افزود: ۲۵۰ هزار لیتر الکل در کشور تولید و ۱۵۰ هزار لیتر ذخیره استراتژیک است. برای تنظیم بازار الکل رویکرد واردات را جدی گرفتیم و حدود ۲۰ متقاضی واردات در هفته اخیر داشتیم. بدون هیچ محدودیت با واردات الکل با ارز نیمایی موافقت می‌کنیم.

مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: نیاز بیمارستان‌ها به محلول‌های ضدعفونی را ۱۰۰ درصد پوشش داده ایم و یک هزار و ۲۰۰ بیمارستانی که در مدار ارائه خدمت به بیماران کرونا هستند، هیچ کدام کمبودی در مواد ضد عفونی کننده ندارند و دپوی خوبی در بیمارستان‌ها، انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های تولید کننده داریم و شبکه تولید و توزیع محلول‌های ضدعفونی و الکل را به بیمارستان‌ها متصل کرده‌ایم.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: در سال جدید توزیع محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها افزایش خواهد داشت؛ چرا که شرکت‌های تولید مواد شوینده با ظرفیت ۱۵۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی وارد چرخه تولید شدند و پس از پایان نوروز شاهد توزیع بیشتر محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ شرکت پخش دارویی توزیع محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی را بر عهده دارند، اظهار کرد: آماده ایم تا تعداد شرکت‌های پخش توزیع الکل و ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی را افزایش دهیم ما افزون بر این به کمک سامانه الکترونیکی می‌توانیم میزان تولید توزیع و مصرف الکل را رصد و پایش کنیم.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: در حوزه داروهای حمایتی کرونا نظیر سُرم‌ها تا ۳ برابر و مسکن‌ها تا ۲ برابر افزایش مصرف داشته ایم و متناسب با پروتکل کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا متناسب با آخرین پروتکل‌ها داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم و پاسخگوی نیاز کشور در حوزه داروهای بیماران کرونای و رفع نگرانی کادر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار