رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

تولید داخلی؛ اولویت اقتصاد کشوراست

رشت (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، منابع اولیه را یکی از مولفه های تولید دانست و یادآور شد: برای اینکه رونق تولید اتفاق بیفتد، باید کلیه منابع اولیه کشور در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید داخلی؛ اولویت اقتصاد کشوراست

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نخستین لازمه رونق تولید و ایجاد جهش در تولیدات داخلی را تغییر در نگرش اقتصادیون کشور دانست و اظهار کرد: تولید و تجارت مکمل هم هستند و توجه به تولید به معنی تعطیلی تجارت نیست، اما مسئله تولید داخلی باید اولویت اقتصادی کشور قرار گیرد.

کیوان محمدی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد سیستم بانکی در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، افزود: نظام سود و بهره حاکم بر بانک ها یک مانع بزرگ بر سر راه رونق تولید است و برای مردم و تولیدکنندگان مشکل ایجاد می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه مالیات به یکی از موانع اساسی واحدهای تولیدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر مالیات دهندگان ما از بخش دولتی و تولیدکنندگان هستند لذا باید ساز و کارهای حمایت از تولید در نظام مالیاتی کشور ایجاد شود.

محمدی منابع اولیه را یکی از مولفه های تولید دانست و یادآور شد: برای اینکه رونق تولید اتفاق بیفتد، باید کلیه منابع اولیه کشور در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. به دنبال آن و با حذف قوانین زائد و دست و پا گیر توسط مجلس شورای اسلامی می توانیم شاهد جهش تولید باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی دو سال اخیر تاکید ویژه ای بر رونق تولید دارند، عنوان کرد: رونق تولید باید رویکرد اقتصادی کشور قرار گیرد و این رویکرد ابتدا باید در اقتصادیون ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان علم را زیربنای توسعه دانست و تصریح کرد: هیچ کشوری را سراغ نداریم که بدون علم به توسعه دست پیدا کرده باشد و در آینده هم نخواهیم داشت، اما نباید خودمان را سرگرم علوم دهه ها و سده های گذشته کنیم و روی تکنولوژی های وارداتی مانور دهیم، بلکه باید غافله سالار علم در دهه حاضر مد نظر قرار گیرد و فناوری متناسب با آن را به دست آوریم.

محمدی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فرهنگ علم گرایی و تولیدمحوری را در دیدگاه اقتصادی کشور ایجاد کند، یادآور شد: رونق تولید داخلی باید به فهم مشترک همه ارکان کشور و جامعه تبدیل شود و لذا به شخصیت های مولد و خلاق نیاز داریم.

وی آموزش و پرورش را یک امر جدی در شکل گیری خلاقیت، اعتماد به نفس، خوداتکایی، دانش و مهارت دانست و اضافه کرد: برای اینکه نسل آینده از دیدگاه و فهم مشترک نسبت به توسعه پایدار برخوردار باشد، امروز باید آموزش و پرورش را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار