چقدر شکلات تلخ بخوریم تا لاغر شویم

تهران (پانا) - مصرف شکلات تلخ تا حدودی برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن مفید است، اما زیاد خوردن آن باعث بروز بیماری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
چقدر شکلات تلخ بخوریم تا لاغر شویم

به گزارش ایلنا، شکلات یکی از پرطرفدار‌ترین خوراکی‌ها مخصوصا برای کودکان و افراد میانسال است. متخصصان تغذیه از تمام شکلات‌های موجود در دنیا مصرف شکلات تلخ را به علت فواید زیاد آن توصیه می‌کنند و این نوع شکلات بر خلاف تصور عامه برای کاهش وزن و لاغری توصیه می‌شود. شکلات در طعم ها، درصد‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و این امر به خاطر داشتن طرفداران مخصوص به خود است. هر درصد از شکلات با مقدار متفاوتی شکر تولید می‌شود که به همین منظور درصد‌های بالای آن به همه افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مربوطه مشورت کنید.

مهم‌ترین رمز سلامت انسان داشتن وزن ایده آل و مناسب است، اما نه به هر قیمتی بسیاری از افراد چاق به منظور کاهش وزن یا رسیدن به هیکل ایده آل با الگوبرداری از رژیم‌های نادرست و پر خطر سلامت جسمانی خود را به خطر انداخته و ممکن است علاوه بر چاقی به بیماری‌های دیگری از جمله دیابت و فشارخون مبتلا شوند. برای مثال اکثر افراد جامعه در دوران رژیم خود برنج و نان را کامل از برنامه غذایی حذف کرده و خوراکی‌های دیگر مانند روغن زیتون یا شکلات تلخ را به طور مکرر روزانه استفاده می‌کنند. اما مصرف این مواد خوراکی علاوه برفواید مضراتی دارد که در ادامه می‌خوانید.

کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کاهش وزن گفت: امروزه تعداد زیادی از افراد برای کاهش چربی‌های اضافی بدن و رسیدن به وزن مطلوب به متخصصان تغذیه و رژیم درمانی مراجعه می‌کنند.

او افزود: ما متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند الگو برداری از تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی را توصیه می‌کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: متاسفانه اکثر بیمارانی که قصد کاهش وزن دارند فکر می‌کنند که می‌توانند در طول هفته یا در طول روغن روغن زیتون را به علت فواید موثر و مفید آن مصرف کنند اما باید بدانند که هر چیزی باید به اندازه مصرف شود تا برای بدن انسان ضرری نداشته باشد.

صمدپور درباره فواید شکلات تلخ به منظور کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب گفت: مصرف مقدار کم شکلات تلخ به علت فواید آنتی اکسیدانی زیادی که دارد برای افراد توصیه می‌شود، اما مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن و بروز سلول‌های چربی اضافی در بدن خواهد شد.

صمدپور در پایان گفت: شکلات‌هایی که حاوی کاکائوی خالص هستند مانند شکلات‌های تلخ برای سیستم قلبی_ عروقی مفید هستند، اما حتما باید به یاد داشته باشیم که گاهی اوقات مصرف زیاد آن می‌تواند اثرات مفید را به اثرات مضر تبدیل کند.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف شکلات تلخ برای کاهش یا از بین بردن سلول‌های چربی گفت: شکلات‌هایی که به منظور کاهش وزن مصرف می‌شوند باید تلخی آن‌ها حتما ۸۵ درصد بوده و با وزن ۳۰ گرم مصرف شوند.

او افزود: طبق مطالعات گوناگون علمی توسط متخصصان تغذیه و رژیم درمانی فلوروئید‌های موجود در شکلات‌های تلخ به علت خواص آنتی اکسیدانی باعث سرکوب یا کاهش اشتها می‌شود.

جوزدانی در پایان گفت: تحقیقات نشان داده است؛ افرادی که به صورت مداوم روزانه ۳۰ گرم شکلات تلخ بالای ۸۵ درصد مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر میزان دریافت انرژی و کالری شان کاهش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار