عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه

تهران (پانا) - همزمان با روز اول عید باستانی نوروز سخنگوی قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه‌ای از بازگشت هموطن بیگناه ایرانی در زندان های فرانسه با تدابیر و پیگیری قوه قضاییه به اغوش گرم خانواده‌اش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
عیدانه قوه قضاییه به زندانی بیگناه ایرانی در فرانسه

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه مشروح اطلاعیه اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه بدین شرح است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
در نخستین روز سال نو و در آستانه فرخنده بعثت رسول عزت و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) هموطن بی گناه ایرانی که با توطئه آفرینی عوامل آمریکا در خاک فرانسه، مورد اتهامات واهی واقع و بدون تامین حق دفاع و رعایت موازین منصفانه دادرسی در یکی از زندان های فرانسه به حبس محکوم گردیده بود، در نتیجه پیگیری ها ی بین المللی و تدابیر قوه قضاییه و با مبادله یک زندانی فرانسوی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود، از زندان استکبار آزاد گردیده و به میهن عزیز اسلامی مان و اغوش عیدانه خانواده اش بازگشت.
شمول رافت اسلامی نسبت به مجرم فرانسوی و در مقابل، آزادی شهروند بی گناه ایرانی در حالی صورت گرفت که قوه قضاییه، نتیجه بررسی نهادهای امنیتی ذیربط را مدنظر قرارداده و به موجب وظیفه شرعی و قانونی در حمایت از حقوق هم میهنان خارج از ایران و پیگیری آزادی زندانیان ایرانی در دیگر کشورها به این مهم مبادرت ورزید.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات ، دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی وی را آزاد کرد.

امید است این اقدام که بیانگر اقتدار امنیتی، رافت دینی و اهتمام جمهوری اسلامی به مقابله با تضییع حق شهروندان ایرانی در جای جای جهان است، درسی برای مدعیان حقوق بشر آمریکایی و سرآغازی بر دستاوردهای ارزنده بین المللی در عرصه حقوق و قضای کشور در سال جدید باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار