داروخانه‌های بیماران سرپایی کرونا در ایام نوروز سرویس‌دهی دارند

تهران (پانا) - مسئول داروخانه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت داروخانه‌های بیماران سرپایی هم در طول نوروز سرویس دهی لازم را خواهند داشت تا بیماران بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
داروخانه‌های بیماران سرپایی کرونا در ایام نوروز سرویس‌دهی دارند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جمشید سلام‌زاده با بیان اینکه روزهای گذشته در داروخانه‌های توزیع دارو برای بیماران کرونایی سرپایی هیچ ازدحامی وجود نداشته، گفت: داروهای مورد نیاز پیش بینی شده برای بیماران بستری در اختیار مراکز بیمارستانی قرار گرفته است و در طول تعطیلات نیز با رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم و کاهش بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها سعی بر این است که مشکلی درباره داروهای مورد نیاز بیماران وجود نداشته باشد.

وی درباره توزیع دارو در بخش سرپایی برای بیماران کرونایی گفت: خوشبختانه با مدیریتی که در یک هفته اخیر صورت گرفت، داروخانه‌های توزیع کننده داروهای مورد نیاز این بیماران مشخص شد.

مسئول داروخانه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: داروها در اختیار بیماران مراجعه کننده قرار گرفت. البته در روزهای ابتدایی با ازدحام بیماران مشکلاتی در توزیع دارو وجود داشت. اما خوشبختانه از روزهای دوم و سوم به بعد ازدحام کمتر شد و بیماران نیز همکاری کردند.

سلام زاده درباره بیماران بستری در بیمارستان ها توضیح داد: اگر چه تمام سعی و تلاش دانشگاه‌ها بر این است که تا حد امکان داروهای مورد نیاز بیماران تامین شود؛ اما در مواردی امکان مواجهه شدن با کمبود دارو وجود دارد که این به دلیل تعداد زیاد بیمارانی است که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و نیازمند این داروها هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم نکات بهداشتی را که از طرف مسئولان و رسانه‌های عمومی توصیه می‌شود بیشتر رعایت کنند، بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه می‌توان به بیمارانی که واقعا بدحال و نیازمند دریافت دارو در بیمارستان هستند خدمت رسانی بهتری کرد.

مسئول داروخانه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند صورت گرفته، تصریح کرد: اما همچنان از مردم توقع همکاری بیشتری داریم تا کمترین نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها وجود داشته باشد.

سلام‌زاده خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز پیش بینی لازم برای نیازهای مراکز بیمارستانی صورت گرفته و داروهای مورد نیاز پیش بینی شده در اختیار مراکز بیمارستانی قرار گرفته است و در طول تعطیلات نیز سعی بر این است که مشکلی درباره داروهای مورد نیاز بیماران وجود نداشته باشد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد هزار و ۴۳۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۶ هزار و ۷۴۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار