۱۰ موردابتلای جدید به کرونا ویروس طی شبانه روز گذشته در خوزستان

اهواز (پانا) - ،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در روز گذشته ۱۰ مورد جدیدبیمار مبتلا به کروناویروس در خوزستان شناسایی شد و مجموع بیماران شناسایی شده به ۳۹۱ بیمار افزایش یافت. 

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ موردابتلای جدید به کرونا ویروس طی شبانه روز گذشته در خوزستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ،دکتر علی احسان پوربا اعلام آما جدید مبتلایان اظهار کرد:این موارد جدید در اهواز ۳ نفر، دزفول ۲ نفرو شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر و هندیجان هر کدام ۱ نفر بوده است.

او افزود:با توجه به افزایش شدید بیماران در ابتدای هفته گذشته، افزایش مواد فوت از امروز خود را نشان داد و موارد فوت به ۵ نفر رسید تا مجموعا در استان ۵۶ بیمار در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند. در اکثر فوت شدگان ردپای مسافرت به شهرهای قم و مشهد یا شرکت در مراسم تشیع وجود دارد.
در حال حاضر ۲۳۳ بهبود یافته در استان داریم و ۱۰۲ بیمار هم در سطح استان بستری بوده و تحت درمان می باشند.

او با اشاره به ناقلین خطرناک اشاره کرد و ادامه داد:متاسفانه بسیاری از مبتلایان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بدون علامت هستند و همین امر آنها را به ناقلین خطرناکی تبدیل می کند که افراد مسن یا دارای مشکلات قلبی و دیابتی را مبتلا کرده و موجت فوت آنها می شوند.

دکتر احسان پور افزود:در مواردی حضور فرزندان ناقل بدون علامت که از شهرهای قم و مشهد نزد والدین خود آمده و موجب آلوده شدن و آسیب آنها شده اند، دیده می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد:به همین دلیل اکیدا از خانواده های عزیز درخواست می شود جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان، امسال از دید و بازدیدهای عید خصوصا با مهمانان و اقوام ساکن این شهر ها خودداری کنند.

احسان پور در پایان یادآور شد:پیش بینی می شود در صورت عدم رعایت این مورد مهم، مجددا افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان در هفته آینده داشته باشیم که پیک آن بسیار بیشتر از پیک قبلی است و تا دهها هزار نفر مبتلا هم برسد. و بر همین اساس در هفته سوم فروردین ماه در صورت عدم رعایت با موارد فوت شدیدی برخورد کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز این اطمینان را به هم استانی های عزیز می دهد که آمادگی کامل برای برخورد با هرگونه شرایطی را دارد و زیرساختهای لازم فراهم است با این وجود خواهشمنداست هم استانی های عزیز موارد پیش گفت را جهت حفظ سلامت خود و خانواده خود رعایت کنند و از کلیه تعارفات مرسوم به شدت اجتناب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار