٧٥٠ شرکت کننده درطرح مبارزه با کرونا در گیلان بستری شدند

رشت (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در این استان حدود سه هزار نفر به بیمارستان های استان ارجاع داده شدند که حدود ٧٥٠ نفر نیازمند بستری بودند که در بیمارستان ها تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
٧٥٠ شرکت کننده درطرح مبارزه با کرونا در گیلان بستری شدند

دکتر ارسلان سالاری امروز در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان افزون بر ٨٠ هزار نفر دارای علائم تب، سرفه و غیره شناسایی و توصیه های لازم به آنان در زمینه اینکه چگونه در منزل بمانند، ارائه شد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح و ضرورت مشارکت مردم، اظهار کرد : تاکنون ٨٢ درصد جمعیت گیلان در طرح ملی مبارزه با کرونا شرکت کردند ضمن آنکه افراد برای شرکت در این طرح باید به سایت www. Salamanca.gov.ir مراجعه کرده و به سئوالات مربوط به علائم بیماری کرونا پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه درباره اقلام حفاظت شخصی مورد نیاز بیمارستان ها و نیز سطح شهرها هم خاطر نشان کرد: در روزهای اولیه به دلیل اینکه عرضه و تقاضا همخوانی نداشت مشکلاتی به وجود آمد اما هم اکنون بیش از چهار شرکت در گیلان روزانه بیش از ٥٠ هزار ماسک تولید می کنند و ٥٠ هزار ماسک نیز از استان های دیگر وارد می شود.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تولید کننده مواد ضدعفونی کننده نیست و نیاز خود را خریداری هم نمی کند، تامین نیاز استان در این زمینه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در این باره فعالیت و تلاش دارند.

دکتر سالاری در ادامه سخنانش درباره دارو برای بیماران حاد تنفسی خاطر نشان کرد: تامی فلو از حلقه درمان بیماران کرونا خارج شده و به اثبات رسیدهرکه این دارو برای آنفلوآنزا نوع B تاثیر دارد و در کرونا تاثیر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در خانه ماندن در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش مهمی دارد، اظهار داشت: بسیاری از مردم رعایت کردند، از عموم مردم می خواهیم توصیه ها را جدی بگیرند حتما در خانه بمانند، نه مهمانی بروند و نه مهمان بپذیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: اگر مردم کمک کنند و دو هفته در منزل بمانند با توکل بر خدا و حمایت مسئول و مردم بعد از فروردین رخت بربندد اما اگر رعایت نکنند تا اردیبهشت و خرداد هم شاهد کرونا خواهیم بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت استان گیلان از همه نیروهای کادر پزشکی، پرستاری، درمانی و غیره قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار