مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا امسال بر خلاف سال های گذشته، با دستور وزارت آموزش و پرورش ستادهای اسکان تعطیل و در ایام تعطیلات پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است، در صورت مشاهده تخلف، با متخلفنین برخورد قانونی می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر: علیمراد کرمی در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین، روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با اشاره به اتفاقات سال 98 اظهار داشت: سال 98 با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید، سالی سرشار از اتفاقات خوب و بد که شهادت سردار سلیمانی در رأس همه این اتفاقات بود و دگرگونی خاصی در حال مردم ایران به وجود آورد.
وی تصریح کرد: در این سال با همراهی دولت تدبیر و امید شاهد اجرای طرح رتبه بندی و50 درصد فصل دهم بودیم و کمک خوبی به کارمندان آموزش و پرورش شده است.
کرمی با بیان اینکه امیدواریم تهدید کرونا فرصت تلقی شود تا زمینه شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی ها باشد، افزود: تعطیلی مدارس فرصتی شد تا به سمت و سوی آموزش مجازی برویم اگر چه تلویزیون و فضای مجاری نمی توانند جای کلاس واقعی را بگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به راه اندازی شبکه تلویزیونی اینترنتی آموزش و پرورش بوشهر(شتاب) بیان کرد: این شبکه در مدت کوتاهی توانست جایگاه خوبی در بین دانش آموزان استان پیدا کند و مورد توجه وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.
کرمی با تاکید بر اینکه در 10 روز فعالیت شبکه شتاب 168 فیلم آموزشی معادل سه هزار و 360 ساعت آموزشی تولید شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 125 هزار نفر به صوت آنلاین و 62 هزار و 600 نفر به صورت آفلاین برنامه های این شبکه را دنبال کرده اند.
وی حضور 110 نفر از معلمان از نقاط مختلف استان برای تدریس را از ویژگی های شبکه شتاب عنوان کرد و گفت: معلمانی که از نقاط مختلف استان خود را به مرکز استان رساندند تا محتوای آموزشی را از طریق شبکه شتاب به دانش آموزان ارائه دهند، شبیه پرستاران و پزشکانی هستند که در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت هستند و بعد از پایان بحران کرونا از ظرفیت شبکه شتاب به عنوان آموزش مکمل استفاده می کنیم.

تعطیلی آموزش مجازی از 29 اسفند
کرمی با اعلام اینکه از 29 اسفند که مدارس تعطیل هستند آموزش مجازی هم تعطیل است، تاکید کرد: شبکه شتاب آمادگی دارد تا بعد از پایان تعطیلات نوروزی آموزش های خود را از سر بگیرد و حتی در بحث کنکور هم ورود کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدیران مدارس با رصد مستمر، نسبت به شناسایی دانش آموزانی که نتوانسته اند آموزش های مجازی را دنبال کنند اقدام کنند، اظهار کرد: گروهی از دانش آموزان به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند و می توانند به راحتی از محتوای تولیدی در فضای مجازی و تلویزیون استفاده کنند، گروهی از دانش آموزان از نعمت اینترنت برخوردار نیستند یا با محدودیت روبه رو هستند اما می توانند از برنامه های آموزشی تلویزیون استفاده کنند، اما گروه سوم از دانش آموزان در بعضی مناطق نه به اینترنت دسترسی دارند و نه به برنامه های تلویزیون و این دسته در ایام تعطیلات کرونایی مظلوم واقع شده اند. راهبران آموزشی دانش آموزان این روستاها را تحت پوشش قرار دهند و بعد از تعطیلات دانش آموزان دسته سوم باید مورد توجه بیشتری واقع شوند.

پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است
وی با اشاره به تعطیلی ستادهای اسکان از طرف وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: بر خلاف سنوات قبل امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در ایام تعطیلات پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفنین برخورد قانونی می شود.
کرمی با بیان اینکه ورود هر نوع پیک تحت هر عنوان مثل پیک نوروزی، پیک آدینه وهر موسسه ای به مدارس ممنوع است، تاکید کرد: جلو ورود موسسات سودجو را بگیرید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام اینکه حداکثر هشت هفته آموزشی در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت قرار دارند، ادامه داد: در تعطیلات اسفند بر اساس بودجه بندی کتب درسی به اندازه چهارهفته آموزشی به صورت مجازی تدریس شده است و اگر روند تعطیلات بعد از تعطیلات نوروز ادامه یابد آموزش های مجازی برای چهارهفته آموزشی در سال آینده نیز ادامه پیدا می کند.
وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در مدارس استان، گفت: در حال حاضر 15 کارگاه تولیدی ماسک در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند که تاکنون بیش از 52 هزار ماسک تولید کرده اند.
کرمی افزود: در کنار خطر کرونا، نگران چاقی دانش آموزان و به مخاطره افتادن سلامتی آنها در ایام قرنطینه خانگی هستیم برای این موضوع بی تفاوت نیستیم و حتی در تعطیلات نوروزی برنامه های مختلفی در این زمینه اجرا می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار