پیام تبریک خانه تئاتر برای قادر آشنا

تهران (پانا) - خانه تئاتر ضمن تبریک به قادر آشنا به خاطر در اختیار گرفتن سمت مدیرکلی هنرهای نمایشی، ابراز امیدواری کرد در سال ۹۹، روزهایی سپید و همیشه بهاری برای تئاتر ایران رقم بخورد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک خانه تئاتر برای قادر آشنا

پس از استعفای شهرام کرمی از مدیرکلی هنرهای نمایشی، قادر آشنا که در دولت دهم عهده‌دار این سمت بود، جایگزین او شد. به همین مناسبت، خانه تئاتر بابت این اتفاق، پیام تبریکی را به شرح زیر صادر کرد:

«خانواده‌ شریف و بزرگِ تئاتر، دو سالِ سخت را با بردباری پشت سر گذاشت. دوسال بی‌توجهیِ تام و تمامِ دولت به مشکلاتِ جدی تئاتر در سراسرِ ایران. دریغ از یک روز آرامش یا داشتنِ کمترین امنیتِ شغلی، اقتصادی، جسمی و روحی برای پیران و جوانانِ هنرهای نمایشی. شدت‌ِ سخت‌گیری‌های قوای قهریه، فراخوانده شدن‌های مدام به دادگاه‌های قضایی، بازپرسی و جواب پس دادن‌های گاه و بی‌گاه، سانسور شدیدِ متونِ نمایشی و برخورد با نمایش‌های روی صحنه بخشی از کابوس‌های این دو سالِ ما بود؛ اگرچه در تمامِ این روزها آقای شهرام کرمی پاپس نکشید و در برابر آن شدائد ایستاد، تلاش کرد، و گاه در تعامل با خانه‌ تئاتر برای رفع بحران‌ها کوشید. خانه‌ تئاتر قدردانِ خدمات ایشان و همه‌ کسانی که جان‌شان برای تئاتر می‌تپد بوده، هست و خواهد بود.

در این روزهای پایانِ سال ۱۳۹۸ و در این لحظاتِ سختِ بیماری که همه‌ ملت ایران و جهان با آن درگیر و یا مبتلا هستند، گوش و چشم به صدای پای بهار داریم. نوروز ایرانی همواره امیدبخش و راهگشاست. پایان دوره‌ مدیریتِ آقای شهرام کرمی را با آمدن آقای قادر آشنا به فال نیک می‌گیریم؛ چراکه او را مردی صالح، دغدغه‌مند، شجاع و مدیر می‌دانیم.

اما این بیت از حافظ شیرازی پرسش ما نیز هست:

عارفی کو که کند فهم زبانِ سوسن
تا بپرسد که چرا رفت و چرا باز آمد

امید که در سال نو و با حضور ایشان شاهد روزهای سپید و همیشه بهاری برای تئاتر ایران و همکاری و هماهنگی همه‌جانبه‌ مرکز هنرهای نمایشی با خانه‌تئاتر باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار