آخرین وضعت ترافیکی در آزادراه‌های کشور

تهران (پانا) - مرکز مدیریت راه‌ها از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران ـ‌ قم و تردد روان در مسیر رفت و برگشت محورهای فیروزکوه، هراز، کندوان، منطقه یک آزادراه تهران ـ‌ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعت ترافیکی در آزادراه‌های کشور

مرکز مدیریت راه‌ها در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها بیان کرد: در حال حاضر اغلب جاده‌های اصلی کشور باز است اما طبق مصوبه ستاد کرونا مردم باید از انجام سفر خودداری کنند.

این مرکز از انسداد منطقه ۴ آزادراه تهران ـ شمال مسیر مرزن‌آباد ـ چالوس خبر داد و اعلام کرد:دوربین‌های نظارت تصویری بارش پراکنده برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل و بارش باران در جاده‌های استان‌های فارس، زنجان، بوشهر، کرمان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی را نشان می‌دهد.

رصد تردد جاده‌ها از طریق ۲۳۲۸ دستگاه ترددشمار

بر اساس اطلاعات ۲ هزارو ۳۲۸ دستگاه ترددشمار جاده‌ای، کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل ۶.۸ درصد کاهش نشان می دهد که در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۳.۵ درصد بوده که بیشترین تردد بین ساعت های ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعت های ۴ تا ۵ بامداد ثبت شده است.

آزادراه کرج ـ قزوین پرترددترین جاده کشور

در شبانه‌روز گذشته، آزادراه کرج ـ قزوین با ۱۰۲ هزار و ۶۳ تردد، آزادراه کرج ـ تهران با ۹۰ هزار و ۱۸۴ تردد و آزادراه تهران ـ کرج با ۸۶ هزار و ۵۲۸ تردد جزو پرترددترین جاده‌های کشور بودند.

ممنوعیت تردد محموله‌های ترافیکی در نوروز ۹۹

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، در راستای کاهش سفرها به دلیل شیوع بیماری کرونا و عادی بودن شرایط ترافیکی محورها، تا اطلاع بعدی محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در ایام نوروز ۹۹، به غیر از محموله‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

تردد محموله‌های ترافیکی که از قبل پروانه عبور دریافت کرده‌اند نیز تا ساعت ۷ روز ۵ فروردین ۹۹، از ساعت ۷، روز ۷ فروردین ۹۹ تا ساعت ۷ و روز ۹ فروردین و نیز از ساعت ۷ روز ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ روز ۱۶ فروردین، در راه‌های اصلی برون‌شهری ممنوع است.

همچنین مجوز تردد برای محموله‌های ترافیکی دارای ضرورت ملی در تاریخ‌های ۵، ۶، ۹ و ۱۰ با هماهنگی پلیس راه صادر می‌شود.

انسداد ۲۱ جاده به دلیل نبود ایمنی

براساس اعلام این مرکز، در حال حاضر ۲۱ محور به دلیل نبود ایمنی مسدود است که محورهای رامیان ـ‌ شاهرود، جاده شمشک ـ دیزین، محور شهداد ـ نهبندان، محور سی‌سخت ـ‌ پادنا و جاده پونل ـ خلخال را شامل می شود.

محورهای سروآباد ـ پاوه، منطقه ۴ آزادراه تهران ـ شمال،‌جاده خلخال ـ اسالم، محور پل‌زال ـ اندیمشک نیز از محورهای مسدود کشور گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار