مقام سوم دانش‌آموزان مازندران در مرحله نخست المپیادهای علمی

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که دانش‌آموزان این استان موفق به کسب مقام سوم در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مقام سوم دانش‌آموزان مازندران در مرحله نخست المپیادهای علمی

در المپیاد علمی سال تحصیلی 99-98 در استان مازندران 9937 دانش‌آموز پایه دهم و یازدهم شرکت کردند و از نظر کمیت بعد از شهر تهران، جایگاه دوم به مازندران رسید.

بر اساس اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مازندران با قبولی 684 نفر از 9937 نفر ثبت‌نام‌کننده در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی و کسب 7.5 درصد قبول‌شدگان، رتبه سوم کشوری را پس از شهر تهران و خراسان رضوی کسب کرد.

آزمون مرحله دوم در خرداد ماه 99 برگزار می شود و به گفته علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، در میان قبول‌شدگان مازندرانی 459 نفر از دانش‌آموزان مدارس سمپاد و 180 نفر از سایر مدارس هستند. او میزان قبولی در هر دو مورد را دارای رشد چشمگیر دانسته و گفته است: «سال گذشته قبولی‌های سمپاد 439 نفر و مدارس دیگر 147 نفر بودند.»

سعدی‌پور به رتبه شهرستان‌ها و مناطق استان در میان جدول قبول شدگان اشاره کرده و گفت: «شهرستان بابل با 248 قبولی رتبه نخست استان را در میان قبول‌شدگان مازندرانی دارد. پس از بابل، ناحیه یک ساری با 82 قبولی و تنکابن با 76 قبولی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد که در میان رشته‌ها، رشته زیست‌شناسی در بخش پسران با 75 قبولی بالاترین تعداد قبولی را در میان سایر رشته‌ها دارد.

این در حالی است که بیشترین ثبت‌نام دانش‌آموزان استان در رشته‌های المپیاد علمی سال تحصیلی جاری نیز متعلق به رشته زیست‌شناسی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار