نماینده وزیر بهداشت در گیلان:

به گیلان سفر نکنید؛ ظرفیت مراکز درمانی در گیلان پر شده است

رشت (پانا) - نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ورود مسافران به گیلان مصیبت عظمی در شرایط کنونی است، افزود حضور مسافران در گیلان یک بحران جدیدی را قرار است در استان به وجود بیاورد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
به گیلان سفر نکنید؛ ظرفیت مراکز درمانی در گیلان پر شده است

محمدحسین قربانی در نشست ویدیوکنفرانسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیئت رئیسه دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله استان گیلان، با تاکید بر توزیع عادلانه و بر مبنای نیاز تجهیزات بهداشت فردی در مراکز درمانی، اظهار کرد: توزیع تجهیزات در گیلان باید به صورت سامانه‌ای و بنا بر میزان تخت و بیمار بستری شده باشد.

وی با بیان اینکه ورود مسافران به گیلان مصیبت عظمی در شرایط کنونی است، افزود: حضور مسافران در گیلان یک بحران جدیدی را قرار است در استان به وجود بیاورد. از این ‌رو باید آمادگی مراکز درمانی و بیمارستانی برای روزهای آینده بیشتر شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات مداوم تا پایان شکست کرونا را قابل تحسین برشمرد و گفت: تصمیم دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر اینکه مدیران ستادی و معاونین دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز به خدمات‌رسانی به مردم مشغول هستند، بسیار مبارک و دلگرم‌کننده است.

قربانی از تولید ماسک N۹۵ خبر داد و تصریح کرد: تولید ماسک N۹۵ در گیلان با درایت استاندار و همکاری صمت آغاز شده و ظرف هفته آینده تولیدات آن برای تامین نیاز استان و کشور شروع می‌شود.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست از استمرار آماده‌باش حوزه سلامت گیلان خبر داد و اظهار کرد: به جهت شکست کامل کرونا ویروس در گیلان تمامی معاونین و مدیران ستادی در صف مقدم هستند و در ایام نوروز نیز به مرخصی نخواهند رفت.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و قرنطینه اختیاری گیلانیان، افزود: ظرفیت مراکز درمانی دولتی و خصوصی در گیلان کامل شده و نمی‌تواند میزبان بیماران دیگر از جمله مسافرین به این استان باشند.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بالغ ‌بر ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح بسیج ملی فاقد شماره تماس برای پیگیری و اقدامات درمانی هستند، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار نفر از گیلانیان هنوز در سامانه سیب ثبت‌نام نکرده‌اند و لازم هست اطلاعات تماس با آنها از طرق مختلف برای غربالگری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار