سلسله قربانی مهمان نوازی شد

لرستان (پانا)- فرماندار سلسله گفت مهمان نوازی بالای مردم شهرستان سلسله باعث ابتلای مردم سلسله به ویروس کرونا شد .

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سلسله قربانی مهمان نوازی شد

به گزارش اداره فرمانداری شهرستان سلسله در استان لرستان؛ شریف خسروی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور نماینده ولی فقیه لرستان در سالن جلسات فرمانداری عنوان کرد: علت شیوع ویروس کرونا در شهرستان سلسله مهمانانی بودند که از دیگر مناطق به شهرستان آمدند.

وی افزود: همچنین شرکت در مجالس ترحیم و پایبندی مردم نجیب این شهرستان به رسم و رسومات را می توان از دلایل دیگر شیوع ویروس در شهرستان دانست.

خسروی با اشاره به حضور پرشور و گسترده و مشارکت ۷۰ درصدی مردم شهرستان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: همه این عوامل در کنار هم دست به دست هم داد تا وضعیت شهر الشتر قرمز شود.

فرماندار سلسله تصریح کرد: اگر چه در آستانه عید نوروز قرار داشتیم و تعطیلی بازار موجب سختی معیشت بسیاری از مردم شد؛ اما چون پای سلامت و جان شهروندان در میان بود در هفته گذشته با کنترل ورودی های شهرستان و تعطیلی بازار به‌جز فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی تدابیر امنیتی خاصی در راستای پیشگیری، کنترل و قطع زنجیره ارتباطی به کار گرفتیم.

خسروی افزود: مقابله با ویروس کرونا قبل از اینکه اقدامی پزشکی و درمانی باشد، مرتبط با فرهنگ جامعه است که خوشبختانه در این راستا مردم شهرستان حداکثر همراهی را دارند.

وی از دستگاه های اجرایی شهرستان همچون شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و ارتش و تمامی دستگاه هایی که دراین خصوص همکاری داشتند قدردانی و اظهار کرد: در طی این مدت شهرهای الشتر، فیروزآباد و روستاهای شهرستان با همکاری شهرداران و بخشداران، ضدعفونی و گندزدایی شده و در خصوص اقلام بهداشتی نیز کمبودی وجود ندارد. الکل و ژل ضدعفونی نیز در داروخانه ها موجود است.

وی با اشاره به آخرین آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گفت: مطابق آخرین آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکنون ۱۰۹ نفر در شهرستان نتایج آزمایششان مثبت بوده و تعداد ۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند که جواب آزمایش ۱۲نفر از آنها مثبت گزارش شده و به احتمال زیاد آزمایش مابقی افراد نیز که ارسال شده مثبت باشند.

خسروی از حضور خیران و کمک های آنان در این شرایط بحرانی قدردانی کرد و افزود: متاسفانه برخی افراد به بهانه مبارزه با کرونا از مردم وجه دریافت می کنند که کار صحیحی نیست، گرچه مشکل مالی در خصوص مبارزه با کرونا وجود ندارد اما چنانچه کسانی هم مایل به کمک هستند توصیه می کنیم از طریق سپاه ناحیه اقدام نمایند تا توزیع نظام‌مندی صورت گیرد.

فرماندار سلسله تصریح کرد: شبهاتی در فضای مجازی در خصوص امکانات ارسال شده به بیمارستان شهرستان ایجاد شده؛ این در حالیست که افرادی برای آوردن این امکانات به بیمارستان تلاش کردند. خودشان ادعایی نداشتند؛ اما برخی متاسفانه به این حاشیه ها دامن می زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار