صله ارحام تصویری، سوغات کرونا

خرم‌آباد (پانا) - اکنون که مردم به خوبی می‌دانند کرونا مرز نمی‌شناسد، "در خانه می‌مانیم" از شعار، به عمل تبدیل شده و با تماس های تصویری صله ارحام را بجا می آورند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
صله ارحام تصویری، سوغات کرونا

حالا شیوع ویروس کرونا جهانی شده و در ایران بیش از ۱۴هزار نفر را درگیر خود کرده و ۸۵۳ نفر را به کام مرگ کشانده اما خوشبختانه بیش از پنج هزارنفر در کشور بهبود یافته اند که نشان می دهد با رعایت نکات بهداشتی می توان با این ویروس نحس مقابله کرد.

محققان معتقدند: رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در تجمعات و در خانه ماندن می تواند به سرعت انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور پویش در خانه می مانیم بین مردم با استقبال خوبی روبرو شد اما در این میان افرادی بدون توجه به ساده ترین دستورات بهداشتی در معابر حضور داشته و خواسته و یا ناخواسته عامل انتقال ویروس کرونا شدند.

در دهه پایانی اسفندماه شیوع کرونا در لرستان به اوج رسید تاجایی که استاندار لرستان دستور به تعطیلی اصناف غیر ضروری را صادر کرد، همچنین سید موسی خادمی از تشدید کنترل ورودی شهرستان های استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبرداد.

در این راستا فرماندار خرم آباد به پلمب ۱۴ ( پاساژ) مرکز تجاری به دلیل عدم رعایت ضوابط مصوبه ستاد کرونا اشاره کرده و گفت: از مجموع ۳۳ مرکز خرید در سطح شهر ۱۴ مرکز شامل اصناف غیرضروری که بر خلاف مصوبه ابلاغی باز بودند با حکم قضایی پلمب شدند.

جعفر طولابی تاکید کرد: صنوفی که از مصوبه تعطیلی بازار سرپیچی کرده و خودسرانه به فعالیت ادامه دهند با حکم قضایی پلمب می شوند.

اکنون که تمام راه ها به کاهش انتقال ویروس کرونا ختم می شود، سهم هر نفر برای مدیریت بحران کرونا پررنگ شده و برای رهایی از این ویروس نیازمند به عزم جدی می باشد.

علی ابوالقاسمی جوان ۴۰ ساله فروشنده لباس مردانه می گوید: به خاطر ۲ فرزندم مغازه ام را از روزهای اول شیوع ویروس کرونا تعطیل و خود را در خانه قرنطینه کرده ام.

او می گوید: کرونا شوخی ندارد و مرد و زن نمی‌شناسد پس با جدی گرفتن این بحران و قرنطینه خانگی خود و خانواده ام سهم مان را در بحران کرونا اجرا می کنیم.

رضا سالاری دست فروش ۲۸ساله خرم آبادی که بساط خود را در چهارراه بانک این شهرستان پهن می کند می گوید: مجبور هستم تا با فروختن اجناس امورات بگذارانم و نمی توانم خود را قرنطینه کنم اما محلول ضدعفونی کننده دارم و به دستان مشتریان اسپری می کنم.

محمد سبزیان خیاط ۴۵ساله می گوید: یک روز در میان به کارگاه تولیدی رفته و در محیط بسته و بدون ارباب رجوع به فعالیتم ادامه می دهم اما با این حال تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنم.

او می گوید: زمانی به منزل می روم به خودم اجازه نمی دهم کودک خردسالم را در آغوش بگیرم، ابتدا خود را ضدعفونی کرده و وارد محیط منزل می‌شوم.

محمد خدارحمی راننده تاکسی ۳۴ساله می گوید: به دلیل اینکه با اقشار مختلفی سروکار دارم نمی توانم نسبت به خانواده ام بی تفاوت باشم و تنها با تماس تصویری با آنها ارتباط برقرار می کنم.

او می گوید: پنج عضو خانواده‌مان در کنار یکدیگر ساعاتی را به تماس تصویری با اقوام اختصاص می دهیم و از حال و احوال هم باخبر می شویم.

محسن آزادی کاسب خرم آبادی می گوید: از پانزدهم اسفندماه دیگر هیچگونه فعالیتی نداشته و با قرنطینه کردن خود مانع انتقال احتمالی ویروس کرونا می شوم.

او می گوید: دچار حساسیت شدم و پزشک تشخیص داد سرماخوردگی است اما رعایت کردم و در خانه ماندم که مبادا باعث انتقال ویروس شوم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۲۴ بیمار مبتلا به کرونا تا روز سه شنبه ۲۷ اسفند در این استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

دکتر محمدرضا نیکبخت عنوان کرد: یکهزار و ۳۱ نمونه از بیماران مشکوک به «کرونا» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از این تعداد ۹۳۱ نمونه پاسخ دریافت شده و در بین آنها ۳۲۴ مورد مثبت و ۶۰۷ نمونه منفی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا به امروز ۲۷ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است، عنوان کرد: تعداد ۱۵ مورد از این افراد نتیجه مثبت آزمایش آنها از طریق آزمایشگاه مرجع اعلام شده بود.

نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان، گفت: در سلسله ۹۹، خرم آباد ۸۰ ، بروجرد ۴۲، دلفان ۳۷ ، دورود ۲۵، ازنا ۲۰ ، کوهدشت ۸، الیگودرز ۵ ، چگنی ۳ ، پلدختر ۲ ، سپیددشت ۱ و رومشکان ۲ نفر بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار