مرگ ۴۷۵ نفر مبتلا به کرونا در ایتالیا طی یک روز

تهران (پانا) - ایتالیا و سوئیس به ترتیب با ثبت موارد جدید مبتلا به کرونا، رکورد ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را شکستند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مرگ ۴۷۵ نفر مبتلا به کرونا در ایتالیا طی یک روز

به گزارش فارس، آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا بار دیگر رکورد شکست و این کشور بیش از چهار هزار مبتلا به کووید ۱۹ در یک روز را ثبت کرد.

وزارت بهداشت ایتالیا امروز چهارشنبه (۲۸ اسفند) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۰۷ مورد جدید به کرونا مبتلا شده‌اند با مجموع موارد قبلی، شمار مبتلایان به کرونا ویروس به ۳۵۷۱۳ نفر رسیده است.

این بالاترین میزان ثبت آمار مبتلایان کرونا از زمان بروز و شیوع آن در شهر ووهان چین است. ایتالیا یک هفته است که به منظور مقابله با این ویروس قرنطینه سرتاسری را آغاز کرده است.

وزارت بهداشت ایتالیا همچنین از مرگ ۴۷۵ نفر در طول یک روز خبر داده که در نوع خود، یک رکورد دیگر در ثب فوتی‌ها بر اثر کروناویروس است.

در همین ارتباط، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت که این کشور بعد از جنگ جهانی دوم با بزرگترین چالش به نام کرونا روبه‌رو است. مرکل از شهروندان آلمان خواست برای شکست کرونا همبستگی شبیه دوران جنگ از خودشان نشان دهند.

دولت آلمان اعلام کرده که برنامه‌های پذیرش مهاجران فعلا به تعلیق درآمده است.

از انگلیس هم خبر میرسد که نخست‌وزیر این کشور دستور داده همه مدارس از جمعه این هفته تا اطلاع ثانوی تعطیل شود. بوریس جانسون گفته به هرلحظه در حال ارزیابی اوضاع انگلیس است و احتمال دارد دولت او تدابیر و اقداماتی را در صورت لزوم اتخاذ کند.

نخست‌وزیر انگلیس از قصد دولتش برای انجام تست بر روی ۲۵ هزار نفر به صورت روزانه خبر داد و گفت که فرآیند تست را بدون اینکه نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها باشد، گسترش خواهد داد.

از سوئیس هم خبر میرسد این کشور بعد از ایتالیا رکورد دار ثبت کرونا در جهان است. وزارت بهداشت سویس بعد از ظهر امروز اعلام کرد که ۳۰۲۸ نفر در یک روز به کرونا مبتلا شده و ۲۱ تن دیگر فوت کرده‌اند.

ترکیه هم به رغم تأخیر در شیوع کرونا، از تشدید تدابیر امنیتی برای مقابله با این ویروس مسری خبر داد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور گفت که بهمنظور پیش‌گیری، ۱۰ هزار عمره‌گذار را در قرنطینه نگه داشته است.

او گفت که ترکیه ۱۰۰ میلیارد لیر ترکیه برای مقابله با کرونا اختصاص داده و از فردا توزیع ماسک‌های مناسب بین افراد مسن بالا ۶۵ سال آغاز خواهد شد.

بانک جهانی هم اعلام کرد که دو تن از کارمندانش در واشنگتن، پایتخت آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند. رئیس این بانک پیش‌بینی کرده که در روزها و هفته‌های آتی، شمار مبتلایان بیشتر شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تا این لحظه ۲۱۵,۱۳۱ نفر مبتلا شده، ۸,۷۹۴ نفر فوت کرده و ۸۴,۳۱۴ نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار