استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری خواهد بود

بوشهر(پانا)_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد می‌تواند منشأ ایجاد بیماری در افراد شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری خواهد بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ماریا خویش دوست بیان کرد : حدود سه هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و حالت اضطرار و مراقبت از خود کم‌کم با سبک زندگی مردم عجین شده است.
وی تصریح کرد: البته این روزها تا حدودی از ترس و اضطراب ابتدایی این معضل کاسته شده و اغلب مردم به شستشو و ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و سطوح عادت کرده‌اند اما هنوز تقاضای بیش از حد برای برخی اقلام بهداشتی پابرجاست.
خویش دوست به ماسک‌های بهداشتی و الکل که تقاضای زیادی در این روزها دارد اشاره کرد و تصریح کرد: هرچند از سوی رسانه‌ها مکرراً اعلام‌شده که نیازی به استفاده از ماسک جهت تمامی مردم نیست لیکن تقاضا زیاد برای استفاده از ماسک باعث شده عده‌ای اقدام به تولید ماسک در شرایط غیراستاندارد کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه اصلی‌ترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق دست‌های آلوده است، ازآنجاکه ممکن است تولید ماسک در شرایط غیراستاندارد و توسط افراد دارای علائم بیماری و در تماس با دست آلوده تولید شود می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: ماسک باید در شرایط بهداشتی تولید و پس‌ازآن دربسته‌های تکی، استریل و سپس از آن استفاده شود که متأسفانه اکثر ماسک‌هایی که به صورت فله در بازار موجود است فاقد این شرایط هستند و همچنین ماسک‌های استریلی که توسط دست توزیع می‌شوند نیز قطعاً در معرض آلودگی مجدد هستند.
خویش دوست تأکید کرد: مراکز دارای مجوزهای دولتی ازجمله داروخانه‌ها و کالا پزشکی به‌هیچ‌عنوان اجازه توزیع و فروش ماسک غیراستاندارد رو به صورت فله ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی، طبق مقررات پیگیری می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از مردم خواست در صورت نداشتن علائم بیماری از استفاده از ماسک خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم در صورت لزوم از ماسک‌ها استاندارد استفاده کنند و موارد تخلف داروخانه‌ها و کالا پزشکی‌ها را با شبکه بهداشت و درمان در میان بگذارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار