*رخسانا شمسی زاده

بهار را می توان دید حتی درخانه

با رسیدن بهار، طبیعت ردای سبز بر تن می‌کند و پرندگان نغمه های فرح بخش و تازه سر می‌دهند و انسان‌ها را به مهرورزی فرا می خوانند. بهار پیام آور فصل سرور ، شادی و عشق است که در سایه این ها زندگی زیباتر می شود

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بهار را می توان دید حتی درخانه

شاید بهار امسالمان جور دیگری بیاید و سلامی تازه ای بکند اما بهار، بهار است از راه می رسد به هر شکلی، روز نو می شود، سال نو می‌شود، برگ‌های فرسوده خود را می‌تکانند و به تو لبخند می زنند، فرقی نمی‌کند، این هدیه خداوند است که طبیعت تجدید می‌شود پس تو هم در هر شرایطی جوانه بزن سبز شو.

درست است که امسال بچه‌ها با خیال کفش و لباسِ نو در خیابان‌ها نرفتند،درست است که هفت سین امسالمان با سال های گذشته فرق می‌کند، ایرادی ندارد،بیاییم به فرزندانمان بیاموزیم شادی‌هایمان را نباید بر مادیات گره بزنیم به آنها یادآوری کنیم که سال نو چیزی نیست جز حالِ خوب کنارِ هم بودن! و در کنار هم گذراندن.
و اگر میان همین اندک داشته‌هایمان هم سلامت باشیم می‌توانیم خوشبختیمان را بیشتر جار بزنیم.
بیاییم امسال در خانه بمانیم و از همدیگر فاصله بگیریم تا فرداهای بیشتری یکدیگر را به آغوش بگیریم، با سفر نرفتن عید را می‌توان به شادی گذراند و از خانه خارج نشویم، اجازه ندهیم کسانی را که دوستشان داریم از خانه خارج شوند.

زندگی جریان دارد...
می‌توان لبخند زد به ترَکِ دیوار خانه‌مان! شاید شکوفه‌ای میانش منتظر جوانه‌زدن باشد.

بیاییم یکی از زیباترین و ناب‌ترین صحنه‌های روزهای پایانی اسفند را با بوی عطر آگین و مست‌کننده شیرینی خانگی در فضای خانه داشته باشیم.
بیاییم مهربانی و تازگی را به هر کسی که دلش را به زمستان سپرده هدیه کنیم و بهار آفرین باشیم.
و سعی کنیم خاکستر غم و یاس را بر شیشه دل‌هایمان پاک کنیم و بدانیم که اگر امروز متوقف شدیم که در خانه بمانیم، فردا با سرعت بیشتری خواهیم دوید.
بهار آفرین باش ای دوست حتی در خانه کوچکت...

*رخسانا شمسی زاده / روزنامه نگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار