در گفت‌وگو با پانا

نوشاد عالمیان: شیوع کرونا شانس المپیکی شدنم را سخت کرد

با رشد خوبی که داشته‌ام می‌توانم عملکرد خوبی در المپیک داشته باشیم

تهران (پانا) - ستاره تنیس روی میز ایران از سخت شدن کارش برای سومین حضور در المپیک خبر داد؛ او می‌گوید با لغو مسابقات انتخابی المپیک به علت شیوع کرونا ویروس، رنکنیگ جهانی‌اش تغییر خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نوشاد عالمیان: شیوع کرونا شانس المپیکی شدنم را سخت کرد

تا المپیک 2020 توکیو چند ماه زمان باقی مانده و ملی‌پوشان بیشتر از هر زمان دیگری این روزها به کسب سهمیه المپیک یا آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها فکر می‌کنند. اما ویروس کرونا همه معاملات را بهم ریخت؛ تمامی مسابقات گزینشی المپیک لغو شد و ملی‌پوشان المپیکی هم خانه‌نشین شدند. نوشاد عالمیان چهره ای نام آشنا پینگ پنگ ایران که در بازی‌های آسیایی جاکارتا بعد از ۵۲ سال طلسم‌شکنی کرد و ایران را به مدال آسیایی پینگ پنگ به رنگ برنز رساند، در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت تیم ملی تنیس روی میز ایران در آستانه ورود به سال 1399 توضیح داده است.

اردوها به علت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس لغو شدند و این روزها اکثر ورزشکاران در خانه تمرین می‌کنند؛ وضعیت شما به چه صورت است؟

شرایط ما هم مثل بقیه ورزشکاران است. متاسفانه ویروس کرونا برای همه دردسرساز شده است و ورزش جهان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. ما سال گذشته در فرانسه بودیم و از بهمن به ایران آمدیم‌ تا در اردوهای تیم ملی برای حضور در انتخابی المپیک شرکت کنیم اما ویروس کرونا همه شرایط را تغییر داد.

چقدر امید دارید بتوانید جواز حضور در المپیک را کسب کنید؟

من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم اما واقعا شرایط سخت است. مسابقات اوپن قطر و عمان به همراه رقابت‌های آسیایی لغو شد و این اتفاق در شرایطی رخ داد که رنکینگ من خیلی خوب بود اما الان با لغو مسابقات افت کرد.

ممکن است فرصت حضور در المپیک را از طریق رنکینگ از دست بدهید؟

بله این امکان وجود دارد. البته من امسال در مسابقات مختلفی شرکت کردم و توانستم رنکینگم را به زیر عدد ۶۰ برسانم اما لغو مسابقات به علت شیوع کرونا ویروس عملاً شانس من را برای رسیدن به سهمیه المپیک سخت خواهد کرد و امیدوارم با این اتفاق فرصت حضور در المپیک را از دست ندهم.

نگاه‌ها به نوشاد عالمیان بعد از کسب مدال برنز بازی های آسیا تغییر کرد؛ چه اهدافی برای تکرار این موفقیت ها دارید؟

من در مسابقات آسیایی جاکارتا پس از 52 سال طلسم کسب مدال را شکستم اما در مسابقات المپیک نفرات برتر بیشتر از آسیا هستند و رقیبان جدی برای من محسوب می‌شوند اگر بتوانم جواز حضور در المپیک را به دست بیاورم می‌توانم عملکرد خوبی داشته باشم چرا که در دو سال اخیر، رشد بسیار خوبی داشتم.

حضور در لیگ تنیس روی میز فرانسه چقدر به شما کمک کرد؟

خیلی زیاد.لیگ فرانسه سطح بسیار بالا دارد و باید پیوسته تمرین و تلاش کنم. پس از حضور در لیگ فرانسه با تجربه‌تر شدم و قطعا این تجربه در راه المپیک به من کمک می کند. من دو مرتبه توانستم به المپیک راه پیدا کنم. بدون شک مسابقات المپیک خیلی سطح بالایی دارد و در سایه تجربه و تلاش مداوم می‌توانیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم. امیدوارم که در این راه موفق شوم.

و نکته آخر؛ درباره سال 99 حرفی داری؟

آرزوی سلامتی برای همه مردم و خانواده ام دارم. قطعا دوست دارم هر چه زودتر زندگی به حالت سابق برگردد و بتوانیم تمرینات را از سر بگیریم و ویروس کرونا هر چه سریعتر ریشه کن شود. از طرفی امسال سال منتهی به المپیک است و همه هدفم من کسب سهمیه است که امیدوارم محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار