مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱تهران:

تعطیلات، فرصت مناسبی برای تعامل اعضای خانواده و یادگیری مهارت‌های کاربردی از والدین

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه یک و کانون فرهنگی- تربیتی رضوان با اشاره به اینکه همیشه باید از فرصت ها استفاده وافر را برد؛ گفت در این شرایط خاص ضمن مراقبت از همدیگر باید قدر فرصت های ایجاد شده را دانست.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلات، فرصت مناسبی برای تعامل اعضای خانواده و یادگیری مهارت‌های کاربردی از والدین

سیف در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و کشور ما همانند کشورهای دیگر جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است، گفت: در همین راستا گروه‌های پیشتاز سازمان دانش‌آموزی مانند تمام پیشتازان در سراسر کشور فعال شده‌اند تا با آموزه های تشکیلات سازمان دانش آموزی که ازمفاهیم سراسر نور قرآن کریم و سخنان گوهر بار پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله واِئمه اطهار(ع) نشات گرفته است؛ هم به جامعه خود، هموطنان و همکلاسی‌های خود ادای دین نمایند و هم به سلامت خود و خانواده‌هایشان کمک کنند.

او افزود: در همین ارتباط گروه‌های پیشتاز و خبرنگاران دانش‌آموز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آموزش‌های پیشگیری به ویژه در حوزه بهداشت فردی و بهداشت محیط در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و به روز به اعضا آموزش داده می‌شود. با کمال مسرت شاهد خلاقیت و نوآوری آموزشی و تربیتی و تبادل تجربیات ارزشمند در حوزه دانش‌آموزان و مربیان هستیم.

مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه یک با اشاره به اینکه پویش‌های موثری نیز در این شبکه‌ها و گروه‌های مجازی از سوی دانش‌آموزان و مربیان آغاز شده است، گفت: این پویش‌ها بسیار عالی و اثر گذار بوده‌اند و مورد استقبال دانش‌آموزان، مربیان و سایر اقشار جامعه قرار گرفته است. پویش‌هایی مانند "ما کرونا را شکست می‌دهیم"، "همه با هم در خانه بمانیم"، " نه به سفر "، "همه پیشتاز برای سلامتی"، "سین هشتم نوروز امسال سلامتی"، "پیشتازان همه سفیران سلامت"، "آموزش و تربیت تعطیل نمی‌شود"، آموزش ساخت ماسک و.... که دلنوشته های دانش آموزان بسیار خواندنی بود، را نام برد.

او ادامه داد: کلیپ‌های زیبایی نیز از سوی والدین, دانش‌آموزان و مربیان محترم در حیطه های مختلف از قبیل: آموزشی، پرورشی، بهداشتی، دست سازه، هنری، سرگرمی، آگاه سازی و هشدارهای لازم در این خصوص تهیه و به اشتراک گذاشته شده است.‌

مسئول سازمان دانش‌آموزی در خصوص آموزش‌های تشکیلاتی گفت: با وجود تعطیلی مدارس این آموزش‌ها تعطیل نشده و مربیان و یاور مربیان پیشتاز، با استفاده از شبکه‌های مجازی ارائه آموزش‌های تشکیلاتی را به صورت فیلم های کوتاه ، کلیپ ها و متن های آموزشی پیگیری می‌کنند و دانش‌آموزان با شور و اشتیاق با هدایت مربیان گرانقدر خود، مباحث مختلف از جمله هویت، امداد و نجات، مهارت های چوب و طناب و... را دریافت می‌کنند و آموزش‌های خود را توسط کلیپ و بسته‌های تصویری که در منزل تولید می‌کنند برای مربیان و گروه‌های فعال مجازی ارسال می‌کنند.

سیف در ارتباط با فرصت ایجاد شده برای خانواده ها گفت: اعضای خانواده ضمن ایجاد محیط با نشاط با تنظیم برنامه روزانه می توانند، احساسات بچه ها را کنترل کرده و از آسیب و بی حوصلگی ها پیشگیری نمایند. استفاده از بازی های فکری، سرگرمی های مفید، وکسب مهارتهای کاربردی جهت پر کردن اوقات فراغت در کنار بخش آموزش می تواند مثمر ثمر باشد و همچنین دانش آموزان پیشتاز با " پویش در خانه پیشتاز شو" آموزشهای کاربردی سازمان را به اعضای خانواده آموزش دهند و قدر باهم بودن را بدانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار