معرفی کتاب

11 رمز موفقیت پسرک «روزنامه‌‌رسان»

تهران(پانا) - کتاب «داستان یک روزنامه‌رسان» قصه‌ای پر فراز و نشیب از زندگی پسر نوجوانی را روایت می‌کندکه برای جمع‌آوری هزینه‌های رفتن به دانشگاه کار و ایده پردازی می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
11 رمز موفقیت پسرک «روزنامه‌‌رسان»

در سال‌های گذشته نوروز فرصتی بود برای دید و بازدید از اقوام، پا گذاشتن در طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های آن اما امسال نوروز 99 مهمان ناخوانده‌ای دارد که باعث شده خانواده‌ها کمتر بتوانند خود را در دامن طبیعت ببینند و یا به دیدار اقوام بروند، کرونا امروز خانواده‌ها را خانه نشین کرده است و این امر باعث شده هر شخص بهترین زمان برای مطالعه و دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی را پیدا کند.
حال ما برآنیم که در این فرصت قرنطینه شدن خانواده کتاب‌های متفاوتی را با سلیقه‌های مختلف به خانواده‌ها معرفی کنیم.
کتاب «داستان یک روزنامه‌رسان» به نویسندگی دیپ پاتل در یازده بخش کلیدی رمزهای موفقیت در کسب و کار به چاپ رسیده، نویسنده این کتاب به ترتیب اولین اصل موفقیت را شناخت فرصت، دومین اصل موفقیت سرمایه گذاری برای موفقیت، سومین اصل را بهره‌برداری از نبوغ، چهارمین اصل را غلبه بر موانع، پنجمین اصل را بالا بردن دارایی و کاهش هزینه‌ها، ششمین اصل را ایجاد طرفداران پروپاقرص، هفتمین اصل را درهم کوفتن با پشتکار، هشتمین اصل را زمینه‌سازی برای رشد، نهمین اصل را قدرت تنوع بخشی، دهمین اصل را تفویض اختیارات و یازدهمین اصل موفقیت را برندسازی برای آینده معرفی کرده است.
مخاطب در این کتاب فرصت دارد خود را به جای شخصیت اصلی کتاب بگذارد و حتی در بخش‌هایی از داستان دچار ناامیدی شود، اما تای چلندر بعد از هر ناامیدی و شکست به یکباره به فکری جدید می‎‌رسد و با افرادی آشنا می‌شود که به کمکشان موفق می‌شود کسب و کار خود را گسترش بدهد همچنین مخاطب را ترغیب می‌کند تا ادامه داستان را بخوانند و با پسر جوان همراه شوند.
داستان مورد نظر برای الهام بخشیدن به جوانان و نوجوانانی که انگیزه خود را از دست داده‌اند و نمی‌دانند که باید به دنبال چه چیزی باشند نشان می‌دهد بدون تلاش نمی‌شود به مقصد مورد نظر خود رسید. اگر بخواهیم پیام اصلی کتاب «داستان یک روزنامه‌رسان» را در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم زمانی که کاری را انتخاب می‌کنید برای رسیدن به هدف خود باید تلاش کنید.
تای چلندر شخصیت اصلی کتاب پسر نوجوانی است که در مقطع دبیرستان درحال تحصیل است، او می‌خواهد به دانشگاه برود و هر روز در ذهن خود درباره مسائل مختلف رویاپردازی می‌کند. او هر روز بعد از مدرسه به کاری مشغول است. پسرک هم وظیفه هزینه‌های زندگی را به دوش دارد و هم باید برای هزینه‌های رفتن به دانشگاه پس انداز کند. ذهن تای نوجوان سرشار از ایده‌های جالب است و می‌خواهد با کمک آن‌ها درآمد بیشتری داشته باشد تا به تمام آرزوهایش برسد.
یک روز صبح که در خیابان در کنار یک دکه روزنامه فروشی ایستاده فردی را می‌بیند که در حال غر زدن از شغل خود و درآمد کمی که دارد است برای همین فکر می‌کند می‌تواند هر روز قبل از رفتن به مدرسه روزنامه پخش کند و از این راه نیز کسب درآمد کند او به این فکر می‌کند که چگونه از طریق فضای مجازی مردم را مشترک روزنامه کند بنابراین هر روز ایده‌های او بیشتر و بهتر می‌شوند...
قابل ذکر است؛ کتاب «داستان یک روزنامه‌رسان» با ترجمه مریم علیزاده در 209 صفحه از انتشارات بهار سبز با قیمت 20 هزار تومان در دسترس مخاطبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار