انجام طرح غربالگری کرونا با مشارکت ۶۰۰ نفر از کادر درمانی اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: طرح غربالگری در استان اردبیل با تلاش بیش از۶۰۰ نفر از کادر درمانی آغاز شده و روزانه با طرح پرسش‌های مهم بهداشتی از سرپرستان خانوار‌ها شرح و حال و توضیح دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام طرح غربالگری کرونا با مشارکت ۶۰۰ نفر از کادر درمانی اردبیل

اکبر بهنام جو در گفت وگو با شبکه سبلان صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: در طرح غربالگری کادر درمانی طی تماس با خانوار‌ها در صورت داشتن مشکل علاوه دادن مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم به سرپرستان خانواده‌ها ضمن خوداظهاری آن‌ها در سامانه سیب هم ثبت نام می‌کنند.

او اظهار کرد: تا بحال ۱۶درصد در این طرح شرکت کرده اند و ضمن پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در صورت داشتن مشکل ویروس کرونا اگر قادر به درمان در خانه نباشند به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

استاندار اردبیل از مردم استان به منظور کاهش مبتلا به ویروس کرونا و نشر این ویروس توصیه‌های کادر پزشکی را جدی بگیرند و امسال را برای حفظ جان خود و عزیزانشان در خانه بمانند.

بهنام جو گفت: کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان‌های اردبیل با چند شیفت کار کردن خسته شده اند و مردم به رعایت اصول بهداشتی این طیف را یاری کنند.

او ادامه داد: مردم فهیم استان اردبیل در روز‌های گذشته از جمله مناسبت روز پدر توصیه‌های بهداشتی را رعایت کردند و این رعایت قوت قلبی برای کادر پزشکی استان است.

استاندار اردبیل افزود: از مردم استان تقاضا دارم به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مراسم چهارشنبه سوری را امسال برگزار نکنند چرا که در صورت بروز حوادث بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش ندارند.

بهنام جو ادامه داد: تخت بیمارستان‌های اردبیل از افراد مبتلا به ویروس کرونا چه آن‌هایی که تست آن‌ها مثبت است و چه آن‌هایی که مشکوک هستند پر شده است و در چهارشنبه سوری هم با راه اندازی حوادث و سوختگی مشکلات پزشکان را مضاعف نکنیم.

او همچنین از مردم خواست در ایام تعطیلات به جای دید و بازدید در خانه بمانند و از افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا خوداری کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امسال با یک عزم ملی عید نوروز و مراسم سنتی این ایام را به بعد از ریشه کنی کامل این ویروس از کشور موکول کنیم.

بهنام جو با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای آموزش‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: عده زیادی از مردم با رعایت هشدار‌های بهداشتی مسوولان و پزشکان را کمک می‌کنند، ولی عده اندک باعث می‌شوند که زحمت این عزیزان که در خط مقدم سلامت تلاش می‌کنند هدر شود.

او با تاکید بر اینکه تبریک سال نو را با ارسال پیامک انجام دهیم گفت: هر چقدر شرکت در جمع و عدن رعایت وصیه‌های پزشکی بیشتر شود عمر این ویروس در استان ما بیشتر خواهد شد و متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه حتی در داخل خانه‌ها هم باید فاصله‌ها و رعایت اصول بهداشتی رعایت شود گفت: متاسفانه دوره کمون این ویروس بیشتر است و هیچ کس از وجود آن اطلاع ندارد تنها راه مبارزه با آن خود نگهداری و حفظ و رعایت توصیه‌های پزشکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار