بیماری کرونا سبب لغو بیش از یک هزار برنامه نوروزی شهرداری یزد شد

یزد( پانا ) - رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری یزد گفت: شیوع بیماری کرونا موجب لغو یک هزار و ۴۰۰ برنامه مختلف این سازمان در نوروز ۹۹ شد که به جای آن از طریق رسانه‌ها ، فضای مجازی و تبلیغات شهری استفاده می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بیماری کرونا سبب لغو بیش از یک هزار  برنامه نوروزی شهرداری یزد شد

عباس ملازینلی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نوروز امسال برنامه‌هایی نظیر نمایش‌ و موسیقی خیابانی، بالن سواری و بازسازی فعالیت‌های فرهنگی سنتی و بومی پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذا، معرفی آثار ناملوس ثبت ملی، انجام مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و نشست‌ها و همایش‌ها از دیگر برنامه‌ها بود.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به شعار امسال که «خشت، خشت، تا بهشت» است، کلیپ‌هایی درباره دینداری، مردمداری و اخلاق مداری مردم یزد تهیه شده است.

ملازینلی گفت: در این کلیپ‌ها به معرفی هر کدام از این ویژگی‌ها و شعارهای اخلاقی در قالب یک خشت پرداخته می شد.

از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هرار نفری استان حدود 65 درصد در شهرستان یزد زندگی می‌کنند.

همچنین به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد، تعداد مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع آن تاکنون در استان به ۴۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون هزار و ٥١٤ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٨٥٠ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی گفت: از شهروندان انتظار می رود از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به بیماری در خانه بمانند.

سلمانی یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، موثر است که تاکنون ۳۷ نفر در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار